پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور 90 پزشک در مدینه / بستری شدن یک زائر در مدینه منوره

حضور 90 پزشک در مدینه / بستری شدن یک زائر در مدینه منوره

رییس مرکز هیات پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر 90 پزشک برای ارائه خدمات پزشکی به زائران حج در مدینه حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج امروز - دوشنبه - اعلام کرد، «سیدعلی مرعشی» از اعزام دومین گروه پزشکان ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه زائران ایرانی در مدینه منوره در سلامت کامل هستند و تنها یکی از زائران ایرانی در بیمارستان سعودی بستری شده است.

وی تصریح کرد: دومین گروه شامل 41 نفر، پزشک، متخصص، پیراپزشک و پرستار می شوند که در مکه مکرمه جهت انجام فعالیت های پزشکی زائران ایرانی مستقر خواهند شد.

وی وضعیت جسمانی زائران ایرانی را خوب ارزیابی کرد و از صحت و سلامت زائران کشورمان در مدینه منوره خبر داد و افزود: تاکنون مراجعات زیادی در درمانگاه ها و بیمارستان های مدینه منوره نداشتیم که تنها دو مورد به دلیل عارضه تنفسی بوده است و یک مورد هم در یکی از بیمارستان های سعودی بستری داشتیم.

امسال برای نخستین بار در موسم حج، هفت درمانگاه ویژه بانوان ایرانی در مکه و مدینه ایجاد شده است. این درمانگاه ها توسط پزشکان زن اداره می شوند و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند از این تعداد پنج درمانگاه ویژه بانوان در مکه و دو درمانگاه نیز در مدینه منوره دایر خواهد شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.