پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون سازمان حج خبر داد:

صدور ویزای حج زائران ایرانی تا آخر هفته پایان می پذیرد

صدور ویزای حج زائران ایرانی تا آخر هفته پایان می پذیرد

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از 12 هزار زائر ایرانی حج تمتع به مدینه منوره اعزام شده اند و 40 هزار فقره ویزای حج برای زائران ایرانی صادر شده و روند صدور ویزای زائران ایرانی تا آخر این هفته پایان خواهد پذیرفت.

‘ناصر خدرنژاد’ در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: پروازهای رفت حجاج ایرانی از 14 شهریورماه آغاز شده و تا 6 مهر ماه، کلیه زائران ایرانی بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی در این باره افزود: تاکنون بیش از 12 هزار نفر از زائران ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند و از هفته آینده پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده آغاز خواهد شد و برای مدت  6 روز همزمان پرواز مدینه قبل و مدینه بعد خواهیم داشت.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص روند صدور ویزای زائران حج تمتع توضیح داد: سیستم جدید صدور ویزا در ابتدا با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته و مساعدتهای کنسولگری عربستان در تهران و مشهد روند صدور ویزای زائران روال عادی پیدا کرده است.

خدرنژاد اعلام کرد: تاکنون 40 هزار فقره ویزای حج تمتع برای زائران ایرانی صادر شده و صدور ویزای زائران حج تا آخر این هفته پایان خواهد پذیرفت.

وی همچنین بیان کرد: صدور ویزای تعدادی کمی از زائران با مشکل مواجه بوده که با مساعدت پلیس گذرنامه، مشکل این عزیزان نیز بزودی مرتفع می گردد و به سفر اعزام می شوند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت میانگین تأخیر پروازهای حج را تا این لحظه 2 دقیقه اعلام کرد.

خدرنژاد ادامه داد:بر اساس اعلام ستاد مدینه منوره زائران ایرانی در بدو ورود به فرودگاه مدینه با مشکلی مواجه نیستند و خوشبختانه با راه اندازی نرم افزار جدید ، روند خروج زائران از فرودگاه سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

وی در خصوص انتقال پرواز های حج به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت:شرکت فرودگاه ها در آماده سازی این فرودگاه برای پذیرایی از حجاج زحمت زیادی کشید و خوشبختانه تاکنون در پروازهای رفت با مشکلی مواجه نبودیم و در خصوص پروازهای برگشت نیز امیدواریم برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این فرودگاه انجام گیرد.

وی به زائران توصیه کرد: با توجه به محدودیت های پارکینگ فرودگاه و بمنظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی در مسیرهای منتهی به فرودگاه که مشکلاتی را برای خود زائران و مسافران دیگر پروازها ایجاد خواهد کرد، مراسم بدرقه زائران از درب منازل و حسینیه ها و مساجد صورت گیرد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.