پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت :

مشکل انتقال ارز زائران به عربستان بر طرف شد

مشکل انتقال ارز زائران به عربستان بر طرف شد

معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکل چندین ساله انتقال ارز به عربستان از سوی زائران گفت: با هماهنگی های به عمل آمده توسط بانک مرکزی ،وزارت امور خارجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین ملاقاتهای حضوری باقائم مقام بانک مرکزی عربستان مشکل انتقال ارز به صورت کامل برطرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» که یکشنبه شب در برنامه  گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو شرکت کرده بود،با بیان اینکه تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران باعث بروز مشکلات در انتقال ارز به عربستان شده بود، افزود: با هماهنگی های انجام شده مقرر شد انتقال ارز به وسیله بانک توسعه اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده ارائه خدمات به زائران در کشور نسبت به سایر کشورها پایین است،گفت: امسال به رغم افزایش 30 درصدی خدمات به زائران در حوزه مسکن و خدمات پزشکی با مدیریت انجام شده هزینه ها به میزان پارسال بوده و افزایشی صورت نگرفته است.

اوحدی خاطر نشان کرد: هزینه سفر در دو قسط از زائران دریافت شد.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: از محل تخفیف اخذ شده در قرارداد آشپزخانه های پخت متمرکز مدینه و مکه، 140 هزار تومان بابت هزینه تهیه چمدان به حساب همه زائران حج امسال واریز شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کارگروه های پزشکی در موسم حج گذشته اشاره کرد و گفت: در این کارگروه اقدام های خوبی انجام شد و جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی بود که در موسم عمره که بیماری 'کرونا' در عربستان فراگیر شده بود حتی یک مورد ابتلا به این بیماری را شاهد نبودیم .

اوحدی گفت: امسال 140 درمانگاه برای زائران حج راه اندازی شده و همچنین 40 مطب برای بانوان زائر در مدینه و مکه دائر شده است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به اینکه 52 درصد از زائران را خانمها تشکیل می دهند در نتیجه هفت درمانگاه شبانه روزی ویژه بانوان نیز ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود 50 درصد از کاروان ها را مدینه قبل و مابقی را مدینه بعد اعلام کرد و گفت: در سال های گذشته زائران تنها در ایستگاه تهران حق انتخاب مدینه قبل و بعد را داشتند که به دلیل توصیه نماینده ولی فقیه و نگاه برابری و رعایت حقوق تمامی زائران، امسال با تلاش های انجام شده، استان های اصفهان و خراسان رضوی نیز از این حق برخوردار خواهند شد.

معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت افزود: امسال نسبت به پارسال دو ایستگاه پروازی به ایستگاه های کشور افزوده شد و این تعداد به 19 فرودگاه رسید.

وی خاطر نشان کرد: امسال ایستگاه زنجان و همدان نیز به این ایستگاه ها افزوده شده و در نتیجه شاهد امنیت و سلامت زائران خواهیم بود.

امسال 64 هزار نفر در قالب 453 کاروان به حج مشرف خواهند شد که از این تعداد 61 هزارو 500 نفر زائر و 2 هزارو 500 نفر عوامل اجرایی، مدیران کاروان و روحانیون خواهند بود.

اولین کاروان 14 شهریور ماه به مدینه منوره اعزام شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.