پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام 13 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی/ میانگین دو دقیقه ای تاخیر در پروازهای حج

اعزام 13 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی/ میانگین دو دقیقه ای تاخیر در پروازهای حج

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام 13 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی از آغاز حج امسال ( 14 شهریور ماه) تاکنون خبر داد.

سعید اوحدی صبح امروز ( چهارشنبه) در حاشیه عزیمت به سرزمین وحی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به حج تمتع گفت: امسال برنامه ریزی خوبی انجام شده و 64 هزار زائر ایرانی در قالب 450 کاروان از 19 ایستگاه پروازی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت تا کنون 13 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره مستقر شده اند و فردا شب اولین دعای کمیل در مدینه منوره با حضور حدود 15 هزار نفر از زائران برگزار می شود.

اوحدی با بیان اینکه اعزام زائران از 14 شهریور ماه جاری آغاز شده است، افزود: آخرین پرواز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی هفتم مهر ماه به سمت فرودگاه جده انجام می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 50 درصد زائران امسال مدینه قبل و 50 درصد مدینه بعد هستند گفت: آخرین گروه زائران حج 93، هفتم آبان ماه از عربستان سعودی به میهن اسلامی باز می گردند.

اوحدی به اضافه شدن دو ایستگاه پروازی زنجان و همدان به ایستگاه های پروازی حج 93 اشاره کرد و افزود: نگاه مان این است با اضافه کردن ایستگاه های پروازی از جابجایی زائران به استان های دیگر پرهیز کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت به بارزترین ویژگی های حج 93 اشاره کرد و گفت: در حج امسال با مساعدت بانک مرکزی توانستیم ارز مورد نیاز حج و عمره دو سال را از محل بانک توسعه اسلامی تامین کنیم و به نوعی دغدغه سال های گذشته برطرف شد.

اوحدی با اشاره به انتقال ایستگاه پروازی تهران از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: به خانواده های زائران ایرانی توصیه می کنم به دلیل شرایط فرودگاه امام (ره) مراسم بدرقه و حتی استقبال را در حسینه ها و مساجد و منازل برگزار کنند.

رییس سازمان حج و زیارت میانگین تاخیر پروازهای حج 93 را تا کنون دو دقیقه عنوان و ابراز امیدواری کرد این میانگین تا پایان عملیات اعزام زائران حفظ شود.

اوحدی با بیان اینکه سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تامین اقلام بیشتری از مایحتاج زائران ایرانی از داخل کشورتاکید داشتند، گفت: سال گذشته 22 قلم کالا از ایران به عربستان ارسال شد و خوشبختانه امسال موفق شدیم این تعداد را 56 قلم کالا افزایش دهیم. 



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.