پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران ایرانی اهل تشیع و تسنن مراقب حرکت شیطانی تکفیری ها باشند

زائران ایرانی اهل تشیع و تسنن مراقب حرکت شیطانی تکفیری ها باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از زائران ایرانی اهل تشیع و تسنن در حج امسال خواست مراقب حرکت شیطانی تکفیری ها و فتنه گران باشند.

حجت الاسلام قاضی عسگر در مراسم بدرقه توسط رییس دفتر مقام معظم رهبری برای عزیمت به سرزمین وحی اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که یکبار دیگر به ما توفیق خدمتگزاری به ضیوف الرحمن را عنایت کرد.

وی ادامه داد، این توفیق را داریم که همراه با حدود 64 هزار نفر از سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی در حج امسال حضور یابیم و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) را به مردم جهان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: شعاری که برای حج امسال انتخاب شد، «حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» است که بر همین مبنا امور فرهنگی سامان خواهد گرفت و مجموعه برنامه های بعثه رهبری حول این شعار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیدار با مقام معظم رهبری نقشه راه ما را مشخص کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار راجع به ظرفیت های حج اشاره های مهمی داشتند و مردم بویژه زائران را موظف فرمودند به این ظرفیت ها توجه کرده و از تمام ظرفیت حج استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر ادامه داد: استفاده از تمام ظرفیت های حج رسالت اولیه ماست و بسیار مهم است که در امور اجرایی و فرهنگی بستر را برای زائران به گونه ای فراهم کنیم که از تمام ظرفیت حج استفاده کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه نکته دوم مساله وحدت و اتحاد امت اسلامی است، گفت: امروز شرایط جهان اسلام، شرایط خطرناکی است به گونه ای که و دشمنان ما تکفیری ها را تحریک کردند و آنها را بوجود آوردند و آنها را وادار کردند تا در درون جامعه اسلامی فتنه ایجاد کنند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر طبیعی است که شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت و همچنین زائران اهل سنت که از ایران عازم سرزمین وحی می شوند وظیفه دارند برای مقابله با این حرکت شیطانی تلاش کنند و مراقب باشند فتنه گران از ما سوء استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه در دیدار اخیر کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور در نمازهای جماعت در سرزمین و همنشینی با مسلمانان دنیا مورد تاکید معظم له قرار گرفت، افزود: امیدواریم در ایجاد بستر اتحاد اسلامی و وحدت مسلمین موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: همه ساله تلاش ما بر این بوده که در محیط عربستان به گونه ای عمل کنیم تا نظام جمهوری اسلامی ایران در بین امت ها و ملتها سربلند و سرافراز باشد و امسال نیز به طور طبیعی به همان گونه عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال های گذشته دو مراسم دعای کمیل در مدینه قبل و دو دعای کمیل در مدینه بعد خواهیم داشت و مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه نیز در سرزمین عرفات برگزار می شود.

نامبرده یادآور شد: همایش های بین المللی با حضور شخصیت ها و فرهیختگان جهان اسلامی برگزار می شود که خوشبختانه با بستر فراهم شده می توان انتظار داشت همایش های امسال شکوهمند تر از سال های گذشته برگزار شود.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که مفتی اعظم عربستان موضع گیری بسیار جدی و محکمی علیه داعش و گروه های تکفیری داشت و مقامات عربستان سعودی نیز چنین موضعی دارند و با توجه به نظر واحد جهان اسلام در قضیه فلسطین، طبیعی است در این زمینه و تقریب بین مذاهب و امت اسلامی بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: گاهی ضوابط عربستان مشکلاتی را برای زائران ما ایجاد می کند که درصدد گفت و گو با آنها هستیم و قبلا نیز گفت و گوهایی شده و امیدواریم مشکلات به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: انتظارمان از مسئولان دولت عربستان این است که با زائران عزیز کشورها بویژه ایران اسلامی با مهربانی بیشتری همکاری کنند و ما نیز تلاش مان بر این است که حج امسال مانند سال های گذشته آرام و باشکوه برگزار شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.