پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولين همايش عمومي آموزش مناسک عمره زائران استان خراسان رضوی برگزار شد+گزارش تصویری

اولين همايش عمومي آموزش مناسک عمره زائران استان خراسان رضوی برگزار شد+گزارش تصویری

اولين دوره همايش متمرکز زائرين عمره خراسان رضوی  با حضور حدود 5 هزارتن از معتمرین استان، صبح  امروز جمعه 29/10/91 از ساعت 9 الي 11 در محل سالن شهید بهشتي مشهد برگزار شد.

اين همايش با تلاش مديريت حج و زيارت استان خراسان رضوی و نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمين دکتر موسوي، مشاور رئيس جمهور و رياست سازمان حج و زيارت برگزار شد و ریاست سازمان در جمع زوار بیت الله الحرام  به ایراد سخنرانی پرداخت .

دکتر موسوی با اشاره به موانع مجود در حج تمتع گفت:به سبب برنامه ریزی و تدبیر مناسب روانترین و بهترین حج را در امسال داشتیم که رضایت خداوند متعال، مقام معظم رهبری و مراجع عظام و مردم برای ما کافی است

رئیس سازمان در ادامه گفت : برای عمره محدودیتی نداریم و هر چه امکانات اجازه بدهد زائر اعزام خواهیم کرد .

دکتر موسوی افزایش قیمت عمره جاری را متاثر از نرخ ارز دانسته و کفتند: سازمان برای عمره جاری بعضا هتلهای عربستان را با قیمت کمتری اجاره کرده است

ایشان در ادامه به لزوم روانسازی راه زیارت عتبات عالیات عراق تاکید و اظهار داشت : کارگزاران استان با هماهنگی مدیران دفاتر حج و زیارت استان ها باید فعال شوند و با تامین چهار اصل حمل و نقل ، تغذیه ، بهداشت و امنیت در سفر ورود پیدا کنندو سازمان هم کمک خواهد کردتا رضایت مردم حاصل شود .

دکتر موسوی تاسیس بانک حج و پرواز حج را از دیگر برنامه های پیش رو عنوان کرد 

از دیگر برنامه های اين همايش علاوه بر آموزش عملي مناسک عمره براي عمره‌گزاران توسط حجت الاسلام والمسلمين کاظميان‌پور، ساير مسئولين در بخش هاي ديگر نیز تذکرات لازم را ارائه نمودند.

همچنین ، توصیه‌های لازم براي برگزاري هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زائرين ارائه گردید و زائرين به صورت عملي و نمادين با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا شدند.

لازم به توضيح است بخش دوم اين همايش از ساعت 18 الي 20 برگزار خواهد گرديد.

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.