پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی برای تقدیر از آشپزها به آشپزخانه های زین و دخیل رفت

مهندس اوحدی برای تقدیر از آشپزها به آشپزخانه های زین و دخیل رفت
    

رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز برای تقدیر از خدمات خوب آشپزهای مستقر در مدینه منوره به آشپزخانه های مرکزی زین و دخیل رفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز مهندس اوحدی در این دیدار خطاب به آشپزهایی که مشغول پخت غذا بودند گفت : در بازدیدهایی که از زائرین در هنگام صرف ناهار داشتم حتی یک نفر از کیفیت غذا اعتراض نکرد و تمامی زائرین بالاتفاق ابراز رضایت می کردند

رئیس سازمان حج و زیارت از این خادمین تشکر کرد و افزود : مطمئن باشید تلاشهای شما عزیزان که برای رضایت خاطر زائرین و حجاج صورت می گیرد اجر بسیار عظیمی در نزد خدا و اهل بیت معصومین (ع) دارد.

حسین صمدی مدیر آشپزخانه زین گفت : آشپزهایی که در خدمت زائرین هستند از بهترین و توانمند ترین سرآشپزها هستند. به عنوان مثال دیروز 5 آشپز 15 هزار و پانصد خورشت برای ناهار پخت کردند و 7 آشپز در عرض 4 ساعت 8 هزار سیخ کباب را آماده کردند.

وی با اشاره به اینکه نمک مورد استفاده ما متبرک به نمک آستانه حضرت معصومه (س) است ، ضمن ابراز رضایت از اقلام تدارکاتی ایرانی تصریح کرد : در سال گذشته به عنوان مثال لپه ها از پاکستان بود و پخت خوبی نداشت. یا لوبیا قرمز از خمین است و کیفیت بسیار خوبی دارد.گوشت هم که فقط گوشت تازه استفاده میشود. سایر اقلام هم در حال حاضر از بهترین مواد استفاده می شود و همه اینها در کیفیت غذا نقش مهمی ایفا می کند .

در ادامه این بازدید رئیس سازمان حج و زیارت به آشپزخانه دخیل رفت و از روند پخت غذا در این آشپزخانه نیز بازدید کرد.

علیرضا رضایی مدیر آشپزخانه دخیل مدینه در خصوص استفاده از دستگاه های مدرن در آشپزخانه های مرکزی گفت : دستگاههای پخت مورد استفاده دستگاههای مکانیزه است . گاهی در موسم عمره 70 هزار سیخ کباب باید پخت شود که به صورت سنتی نمی شود اقدام کرد. دستگاهی برای پخت کباب با الگوی دستگاههای پخت پیتزای ایتالیا آماده شد و حدود 60 دستگاه از این کباب پزهای مکانیزه وارد عربستان شده است . با حرارت غیر مستقیم که از پایین و بالا به کباب می خورد هر ساعت می توان 1500 جوجه را با هر دستگاه طبخ کرد

وی افزود دستگاه جدید دیگری نیز وارد شده است که به صورت فر خشک و بخار عمل میکند و انواع غذاها را در مدت زمان کمی می توان با این دستگاه پخت کرد .با این دستگاه می توان در هر 20 دقیقه تا 600 تکه مرغ را پخت کرد

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای این مجموعه خاطرنشان کرد : در فراگیری علم و آموزش نباید انحصار طلبی وجود داشته باشد. باید از سیستم های پیشرفته سایر کشورها بهره برداری کنیم و حتی برای استفاده بهینه از نیروی متخصص و صرفه جویی در اعزام نیرو از متخصصین خارجی نیز در آشپزخانه ها استفاده کنیم.

وی افزود :  خوشبختانه سیستم طبخ غذا هر ساله ارتقاء پیدا می کند که با نگاه علمی به این مسأله می توان بر رشد کیفی طبخ غذا افزود.

گفتنی است آشپزخانه زین با 19 آشپز روزانه حدود 15 هزار غذا و آشپزخانه دخیل با 29 آشپز روزانه حدود 23 هزار غذا طبخ می کنند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.