پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام بیش از 18 هزار حج گزار ایرانی به سرزمین وحی

اعزام بیش از 18 هزار حج گزار ایرانی به سرزمین وحی

رئیس ستاد مدینه منوره ،  از اعزام بیش از 18 هزار حج گزار ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

«نصرالله فرهمند» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای عملیات حج 18597 نفر از زائران ایرانی در قالب 55 پرواز تا پایان امروز شنبه به سرزمین وحی اعزام شده اند و در روز جاری نیز 2141 زائر با 7 پرواز به مدینه آمدند.
وی افزود : حجاج ایرانی از ابتدای عملیات اعزام با 55 پرواز به مدینه منوره آمده اند که از این تعداد ، 14 پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر، 11 پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و 30 پرواز شرکت هواپیمایی سعودی ، جابجایی زوار را از ایران به مدینه بر عهده داشته اند.

 رئیس ستاد مدینه منوره ادامه داد: از شب گذشته اعزام زائرین به مکه مکرمه آغاز شد که در این دو روز 2800 نفر از زائرین از مدینه به سمت مکه حرکت کردند و در حال حاضر حدود 15800 نفر زائر در مدینه حضور دارند.

نصرالله فرهمند افزود : امروز حدود 34 هزار غذا در آشپزخانه های مرکزی مدینه منوره و مکه مکرمه برای زائران ایرانی تهیه و توزیع گردید و از ابتدای عملیات حج 183 هزار غذا برای حجاج ایرانی در آشپزخانه های متمرکز مدینه طبخ شده است.البته فردا بیشترین تعداد زائر را در مدینه خواهیم داشت که طبیعتا میزان طبخ غذا  
نیز بیشتر از امروز خواهد بود

فرهمند ادامه داد : از ابتدای عملیات حج 690 نفر از حجاج ایرانی در مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند و از ابتدای عملیات تا کنون یک نفر از عمره گزاران ایرانی در سرزمین وحی فوت کرده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.