پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آماده سازی فرودگاه بین المللی جده برای ورود حجاج+ تصاویر

آماده سازی فرودگاه بین المللی جده برای ورود حجاج+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز به نقل از عکاظ امیر منطقه مکه مکرمه امروز از تأسیسات مختلف مبنی الحجاج در فرودگاه بین المللی جده بازدید و از نزدیک با روال کار ارگانهای مختلف دولتی مستقر در آن به ویژه ادارات گمرک و گذرنامه آشنا شد.

مدیر فرودگاه جده در این بازدید گفت: روزانه حدود 90 پرواز حج به مقصد فرودگاه جده صورت می گیرد و بیش از 16000 زائر از سالنهای حج فرودگاه جده وارد عربستان سعودی می شوند.

به گفته وی مجتمع سالنهای حج فرودگاه مزبور بر زمینی به مساحت 260 هزار متر مربع احداث شده که 160 هزار متر مربع آن به محوطه چادرهای اطراف سالنها اختصاص دارد. محوطه خارجی سالنها (زیر چادرها) به 20 منطقه انتظار تقسیم شده که ظرفیت هر کدام از آنها معادل ظرفیت یک هواپیمای متوسط می باشد و در هر چادر دو مصلای زنانه و مردانه و مقداری واحد تجاری نیز قرار دارد. : در محوطه مقابل سالنها فضاهایی جهت توقف اتوبوسها و مسافر گیری در نظر گرفته شده که به طور همزمان ظرفیت و گنجایش پذیرش 90 دستگاه اتوبوس را دارد .

مدیر فرودگاه جده افزود: اداره گمرک فرودگاه مبنی الحجاج جده دارای 16 منطقه بازرسی می باشد و 10 عدد تسمه نقاله جهت انتقال بار زائرین در مجتمع مزبور وجود دارد.

این مجموعه به تعداد 10 پل خرطومی جهت انتقال مسافرین هواپیما به سالنها تجهیز شده است که یکی از آنها ویژه هواپیماهای غول پیکر ایرباس می باشد.

گفتنی است اولین پرواز زائران مدینه بعد ایران به فرودگاه جده در تاریخ 25/06/93 صورت خواهد پذیرفت

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.