پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند :

حجاج توجه ویژه به قرآن داشته باشند

حجاج توجه ویژه به قرآن داشته باشند

به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری (حفظه الله) و بدرقه حجاج بیت الله الحرام ،استان خراسان جنوبی ایستگاه صلواتی (شربت با آب زمزم) به همراه نمایشگاه عکس حج مصلی المهدی(عج) بیرجند محل برپایی نماز جمعه برپا شد.

مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخن پیامبر (ص)گفت: حیات الارض بالانسان انسان ها هستند که به زمین حیات و زندگی می بخشند زمین بدون انسان خوب و مفید نخواهد بود. حیات زمین به وجود انسان هاست. فرض کنیم بیرجندی باشد آدم در آن نباشد آدم باشد عقل نباشد. عقل داشته باشند کار نکنند ، کار هم بکنند اما اخلاص نداشته باشند چه فایده؟پس می توان گفت که زمین زنده است بوجود آدم هایی که هم دارای علم هستند هم دارای عقل و آگاهی هستند هم کار می کنند و هم مخلص اند. انصافاً این معنا را مابین زائرین ما دیدیم و تجربه کردیم.

ابوالفضل نوفرستی افزود: مردم استان ما اهل معنویت و زیارتند .از نظر تعداد زائر تمتع ، عمره ، عتبات عالیات استان خراسان جنوبی از میانگین کشور بالاتر است.در سال گذشته بیش از 16 هزار زائر زمینی و هوایی به عتبات ، 10 هزار نفر به عمره و 915 نفر زائر تمتع که سه کاروان از استان ما مشرف شدند یک عدد بسیار خوبی است. باعنایت به اینکه اقتصاد منطقه پایین و مردم از حداقل درآمد برخوردارند اما حداکثر بهره برداری را برای زیارت می کنند مردمی مؤمن و معتقد هستند و این ما را وادار می کند به سجده شکر، مردمی قانع از خرجهای اضافی شان می زنند و به سفرهای زیارتی می روند.

نوفرستی گفت: حالا انتظاری که از این زائرین می رود اینست که زائرین خوبی باشند ایرانی ها در عربستان الگوی بسیار زیبایی به جاگذاشتند که باعث افتخار ماست و او سلمان فارسی است گرچه نامش روزبه بود .پیامبر(ص) فرمودند نگویید سلمان فارسی بلکه بگویید سلمان محمدی و تا جایی مقام پیدا می کند که می فرمایند سَلمانُ مِنّا أهلَ البَیت.

مسئله دیگر اینکه زائرین ما نباید نعمت انقلاب اسلامی را فراموش کنند بلکه افتخار کنند یک مقایسه با قبل از انقلاب داشته باشند که هیچ کشوری غیر از ایران و شاه حاضر نبودند به اسرائیل نفت بفروشند اما حالا همه دنیا غیر از ایران اسلامی به این جرثومه فساد کمک می کنند لذا زائرین ما باید سفیران خوبی باشند برای جمهوری اسلامی.

مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: زائرین ایران اسلامی باید از شأن ایران اسلامی دفاع کنند. دنیا امروز ایران را با نام امام می شناسد انقلاب ما انقلاب اخلاق است زائر ما نباید شک کند که ما دشمن مشترک داریم و ممکن است به دلیلی مورد بی احترامی قرار گیریم اما زائر ایرانی اخلاق مدار است. مسئله دیگر توجه ویژه به قرآن است که رهبر ما هم فرمودند به قرآن توجه ویژه ای شود. امیدواریم عزیزانی که امسال مشرف می شوند آقا و ارباب خودشان را زیر خیمه های عرفات ببینند و ما را هم از دعای خیر فراموش نفرمایند.

شایان ذکر است در پایان نماز جمعه قائم مقام ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بیرجند و استاندار خراسان جنوبی ضمن بازدید از نمایشگاه عکس حج، از زحمات کارگزاران و مدیریت حج و زیارت خراسان جنوبی تشکر نمودند.

محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.