پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

حل و فصل مشکل تأمین ارز عملیات حج و عمره برای دو سال

حل و فصل مشکل تأمین ارز عملیات حج و عمره برای دو سال

مهندس سعید اوحدی روز دوشنبه 24 شهریورماه ضمن شرکت در جلسه هماهنگی ستاد مکه مکرمه ، آخرین گزارشهای مسئولین ستادهای اجرایی حج را جمع بندی و رهنمودهایی برای پیشبرد امور رفاهی زائران و تحقق برنامه های مورد نظر ارائه داد

میانگین تأخیر پروازها

در این نشست حسن سرخوش مدیرکل پذیرش و اعزام اعلام کرد : تا ساعت 14 روز جاری از مجموع 185پرواز مرحله رفت حجاج به مقصد مدینه منوره انجام شده و از فردا سه شنبه پروازهای فرودگاه جده نیز اضافه خواهد شد .

وی افزود : تا کنون 23605 زائرایرانی وارد عربستان شده اند . مجموع مدت تأخیر این پروازها با احتساب تعجیل آنها 465 دقیقه بوده که میانگین تأخیر پروازها 7/6 دقیقه می باشد .

برکات انسجام بین امور فرهنگی و اجرایی حج

رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست گفت: تعامل و همدلی موجود بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بر یک مبانی اعتقادی و باورمندانه استوار است چرا که حج و عمره از شئون ولایت است و حضور امیرالحاج ضامن اطمینان از تحقق شرعی فریضه حج مردم است . بنابراین اعمال و رفتار خادمان زوار نیز باید در همین چارچوب و متناسب باین تفکر تنظیم و متجلی شود.

وی افزود: برگزاری دعای کمیل در بین الحرمین مدینه منوره در اوج عزت و شور و با نظم عالی نمونه ای از برکات این انسجام و صمیمیت حوزه اجرا و حوزه فرهنگی حج و زیارت می باشد. بدین ترتیب وقتی نماینده محترم ولی فقیه در مدینه منوره از رضایت بالای 95 درصد زائران ایرانی نسبت به خدمات اجرایی و رفاهی ابراز خرسندی کردند ، مایه مباهات و افتخار و مشوق سازمان حج و زیارت خواهد بود. اما به مضمون فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار 16 شهریور امسال با کارگزاران حج نباید به این سطح از خدمات راضی شویم و با نیت بلند و توفیق الهی نسبت به ارتقای وضع رفاهی و آسایش زائران بیفزاییم تا زمینه بهره برداری از معنویت سفر فراهم آید.

حل مشکل ارزی عملیات حج و عمره

رفع دغدغه های تأمین ارز جهت مدیریت امور حج و عمره زائران ایرانی موضوع بزرگی بود که با  همکاری مؤثر بانک مرکزی حل و فصل شدو در نتیجه با اطمینان و قدرت بیشتری بتوانیم برنامه ها را جلو ببریم.خوشبختانه مقدمات قراردادهای عمره آینده آماده شده و اجاره هتل های حج سال بعد را از هم اکنون شروع کرده ایم

غلبه بر مشکل تغییر سیستم صدور ویزای حج

مهندس اوحدی به مشکلات ناشی از تغییر سیستم ویزای حج اشاره کرد و افزود : مسأله ویزای حج امسال می توانست بر کل عملیات سایه بیندازد و به یک چالش تیدیل شود. کما اینکه برای برخی کشورها بحران قابل توجهی درست کرده اما در مورد جمهوری اسلامی ایران با وجود سختی هایی که متوجه سازمان شد مردم اصلا احساس دغدغه از این بابت نکردند و با آرامش کامل اعزام شدند.

 رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که خدمات اجرایی ما مقدمه و بستری برای تحقق اهداف معنوی و متعالی حج قرار گیرد، از  این جهت عوامل اجرایی هتل ها و کاروانها کمال همکاری را برای برگزاری شایسته برنامه های فرهنگی و آموزشی حجاج بکار می بندند.

مهندس اوحدی در خاتمه به مواردی که روز گذشته با امیر مدینه منوره مطرح کرده بود اشاره کرده و آرزو نمود کلیه حجاج اعمال و مناسک خود را به راحتی انجام دهند .

 


 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.