پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همايش متمركز آموزشى توجيهى زائرين كاروانهاى عمره استان قم

همايش متمركز آموزشى توجيهى زائرين كاروانهاى عمره استان قم

اولین همايش متمركز آموزشى توجيهى زائرين كاروان­هاى عمره مفرده 92-91 استان قم ، روز سه شنبه مورخ 26/10/91رأس ساعت 14 ، در محل سالن مجتمع نخلستان قم با حضور حدود 3200 نفر از زائرين درقالب 22 كاروان برگزار شد.

این همایش با تلاوت آياتى از كلام الله مجيد آغاز شد و سپس رضائی،مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خيرمقدم ، در خصوص مسائل کلی سفر عمره مفرده و مسائل اجرائی عمره، مطالبی را مطرح و نسبت به حساسیتهای موجود در کشور عربستان و آخرین اخبار این کشور،توصیه‌ها و تذکراتی را ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والسلمین دکتر رفیعی با اشاره به خصوصیات سرزمین وحی گفت: وجود نازنین حضرت رسول‌الله(ص)، نزول قرآن، انجام احکام اسلام، تاریخ اسلام،مراسم بزرگ حج و عمره در این سرزمین انجام می‌شود. پس سفر عمره، سفر زیارتی و سفرعبرت است و آداب آن به سه بخش قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر تقسیم می‌شود: قبل از سفر: تطهیر شدن، حین سفر: اینکه بدانیم به کجا می‌رویم، رعایت شئونات اسلامی در مساجد(مسجدالنبی و مسجدالحرام) و ختم قرآن و بعد از سفر که رسول خدا(ص)فرمودند: "هر کس حج و عمره برود و فسق و گناه نکند، پس از بازگشت مثل روزی است که از مادر متولد شده است.

در ادامه همايش حجه­ الاسلام و المسلمين مقدادي با توضيحات و ارائه نمادين مناسك عمره مفرده توسط زائرين يكي از كاروانهای سال جاري ، زائرين محترم را با كم و كيف انجام مناسك عمره مفرده آشنايى كامل دادند و مورد استقبال كليه جمعيّت حاضر قرار گرفت .

این همايش با مداحی و ذکر مصیبت  اهل بیت(علیهم السلام)  پایان پذيرفت.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.