پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ساخت سه هتل جديد در مدينه براي زائران ايراني

ساخت سه هتل جديد در مدينه براي زائران ايراني
رئیس سازمان حج و زیارت : تفاهم‌نامه اوليه با چند شركت سعودي به منظور ساخت سه هتل جديد در مدينه‌منوره به امضا رسيده است.

سعید اوحدی ضمن اعلام این خبر، به بالابودن سرعت تخريب ساختمان‌ها در مدينه به نسبت سرعت ساخت آن‌ها اشاره كرد و گفت: به همين جهت اين تمهيدات به‌منظور جلوگيري از بحران اسکان زائران در عمره و تمتع سال های آينده در دستور كار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج اعلام كرد : قرارداد ساخت اين هتل‌ها با حضور نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت و سفير ايران در عربستان به‌زودي در مكه‌مكرمه به امضا خواهد رسيد که يكي از اين تفاهم‌نامه‌ها شامل ساخت هزار و ۸۰۰ اتاق است كه با رعايت ملاحظات ايران نظير سالن اجتماعات، سرويس‌هاي بهداشتي و... توسط شركت موده ساخته خواهند شد.

مهندس اوحدی در این خصوص اضافه كرد: حدود ۸۰۰ اتاق نيز توسط شركت بشاره ساخته خواهد شد و پيش‌بيني ما بر اين است كه اين هتل‌ تا سه سال آينده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


وي افزود: تفاهم اوليه براي ساخت هتل ديگري نيز با مجموعه بن‌داوود به انجام رسيده كه اين مجموعه در ضلع شمالي طرح توسعه حرم نبوي ساخته خواهد شد و قرار ما اين است كه در اين هفته جلسه‌اي با آقاي بن‌داوود داشته باشيم تا قرارداد نهايي منعقد شود.

وي درباره نحوه خريد خدمات از هتل‌هاي جديد هم توضيح داد : همه اين موارد مانند قرارداد مجموعه 'دارهادي'  در مکه پنج ساله هستند و شرايط مشابهي دارند و طبق اين توافقات سرمايه‌گذاري جهت خريد زمين و ساخت هتل‌ها براي عهده طرف سعودي است اما نقشه‌ها مي‌بايست به تاييد ايران برسد.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين از عقد قرارداد ساخت آشپزخانه بزرگي با شركت بن‌محبوس به ظرفيت صد هزار پرس غذا در روز در مكه مکرمه خبر داد.

وي افزود: نقشه‌ها تهيه شده و پس از اعمال آخرين تغييرات در آن‌ها، ان‌شاالله بلافاصله در موسم حج كار مقدمات ساخت آن آغاز خواهد شد و اميدواريم آشپزخانه بن‌محبوس طي يك سال و نيم آينده به بهره‌برداري برسد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.