پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر عملیات حج ، از اعزام بیش از 60 درصد حج گزاران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

مدیر عملیات حج ،  از اعزام بیش از 60 درصد حج گزاران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

«ناصر خدرنژاد» در نشست صمیمانه مدیران ستادی سازمان با سرپرست حجاج ایرانی حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: از ابتدای عملیات حج تا کنون41042 نفر از زائران ایرانی در قالب 304 کاروان تا پایان امروز شنبه به سرزمین وحی اعزام شده اند

خدرنژاد ادامه داد: از 22 شهریور اعزام زائرین از مدینه منوره به مکه مکرمه آغاز شد که در این یک هفته حدود 18 هزار نفر از زائرین از مدینه به سمت مکه حرکت کردند . همچنین از 25 شهریور پروازهای مدینه بعد به سمت جده آغاز شد و تا کنون حدود 13 هزار زائر مدینه بعد نیز وارد مکه مکرمه شده است. در حال حاضر حدود 16 هزار نفر زائر در مدینه منوره و 25 هزار نفر نیز در مکه مکرمه حضور دارند.

مدیر عملیات حج تعداد پروازهای حجاج ایرانی را 127پرواز اعلام کرد و افزود : 97 پرواز از ایران به مدینه منوره و 30 پرواز به سمت جده صورت گرفته است که از این تعداد ، 31 پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر،33 پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و 63 پرواز شرکت هواپیمایی سعودی ، جابجایی زوار را از ایران به سرزمین وحی بر عهده داشته اند.

معاون حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد : تا کنون فقط 3 پرواز از استانهای ارومیه و اهواز و تهران تأخیر طولانی مدت داشته اند که برای آرامش خاطر زائرین این پروازها مدت اقامت آنها را در مدینه منوره اضافه کردیم تا بتوانند از فضای معنوی مدینه النبی بهره لازم را ببرند

وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکت هواپیمایی جدید در سعودی صورت گرفته ابراز امیدواری کرد با استفاده از پتانسیل موجود در شرکت هواپیمایی جدید بهبود روند پروازها را شاهد باشیم.

مهندس خدرنژاد با توجه به رضایت زائرین از خدمات حمل و نقل برون شهری و سایر خدمات مسکن و تغذیه و تدارکات تصریح کرد : با تشکیل کارگروههای مختلف از سال گذشته و با کار کارشناسی تلاش کردیم ضمن کم کردن تعداد نیروها ، کیفیت نیروها را افزایش داده و در عمل شاهد حجی آرام و روان و رو به رشد باشیم.

وي از طرح امدادی ويلچر برای زائرین ناتوان در ايستگاه‌هاي غزه و شعب‌عامرخبر داد و گفت :گروه امداد زائرین ناتوان را از پای اتوبوس ها تا نزدیکترین درب مسجدالحرام با کمک ویلچر همراهی می کنند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.