پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

اخلاص ، تدبیر ، همدلي و همراهي خادمین ویژگی حج امسال

اخلاص ، تدبیر ، همدلي و همراهي خادمین ویژگی حج امسال

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج نیوز رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولین ستادی مدینه منوره با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردندو

در این دیدار صمیمانه پس از ارائه گزارشات مسئولین ستادی، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر گفت: همه بايد قدردان نعمت خدمت‌گزاري به ضيوف‌الرحمن باشيم و متوجه عظمت كار و عمق خدمت‌گزاري باشيم. شكرگزاري اين نعمت در این است که هرچه بهتر به زوار بيت‌الله‌الحرام خدمت کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر به تفاهم، همدلي و همراهي كارگزاران حج با يكديگر اشاره کرد و گفت: اقدامات بی نظیر امسال مانند تخفيف‌ در قيمت‌ها، اعطاي اختيارات بيشتر به مجموعه‌ها و اقدامات شبيه آن، تاثيرات خود را در كيفيت خدمت‌رساني گذاشته و نارضايتي را كاهش داده است.
وي اين موارد را نشانه رشد فكري و همكاري مطلوب همه عوامل اجرايي و فرهنگي توصيف كرد و ادامه داد: وقتي همه با هم و صادقانه كار ‌كنند، خداوند هم به آن‌ بركت مي‌دهد؛ اين موضوع يك قضاوت همگاني است و وقتي رهبر انقلاب هم از مجموعه اتفاقاتي كه افتاده، ابراز رضايت مي‌كنند، اين بدين معناست كه بايد اين وحدت و همدلي را ادامه دهيم.
سرپرست حجاج ایرانی دومین ويژگي حج امسال را اخلاص در كارها دانست وتصریح کرد : همه اين‌جا بر اساس احساس وظيفه مسئوليت‌ها را پيگيري كرده و از صبح تا شب، فعاليت مي‌كنند. اميرالحاج ایران مدیریت در حج را مدیریت مشارکتی برشمرد و خاطرنشان کرد: همه خدمت‌گزاران به مشورت اهميت مي‌دهند و از همين‌جاست كه امكان تغيير و تحول به‌وجود مي‌آيد.زمانه در حال تغيير است و ما بايد خودمان را با آن تطبيق دهيم مانند تغییر در ترمینال فرودگاه یا موضوع مسار الكترونيك و معادلاتی که به ما تحمیل می شود را باید با درایت حل کنیم.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به موضوع كاهش تاخيرهاي طولاني به سه مورد تا امروز پرداخت و افزود: در گذشته گفته مي‌شد تاخير به سازمان حج ارتباطي ندارد، اما امروز به سرعت در اين موارد تدبير و تاخير طولاني با جبران مي‌شود.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به این روایت که مداراكردن با مردم يك اصل مديريتي است اقدام ستاد برای افزايش زمان اقامت زائرین را  مدبرانه ارزیابی کرد و افزود : مداراي با مردم، امتياز بزرگي است و اين در مجموعه اقدامات حج و زیارت قابل مشاهده است.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اینکه در مسئوليت‌سپاري اصل بر شايسته‌سالاري است ادامه داد:‌ افرادي بايد به عنوان عوامل اجرايي و ستادي به حج آورده شوند كه بتوانند كار‌هايشان را در كمال كيفيت انجام دهند. اگر همواره توجه به اعزام نيروهاي كيفي باشد، حتما مشكلات كم خواهد شد،
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر به شروع برنامه‌ريزي براي تهيه مسكن سال آينده اشاره و اضافه كرد: اگر با درايت بيشتر و بهره‌گيري از تجارب گذشته عمل شده و تصميم بگيريم، حتما شرايط بهتري خواهيم داشت.
اميرالحاج ايران به بحث تداركات و خريد برخي دستگاه‌ها و كالا‌ها به ويژه براي آشپزخانه جديد مكه پرداخت و ضمن تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به اين بخش، پيشنهاد كرد: در خريد براي واحدهاي تخصصي نظير آشپزخانه بهتر است از كساني كه در چندساله اخير در مديريت اين بخش‌ها نقش مثبتي داشته‌اند، به‌عنوان زيرمجموعه كار‌شناسي كميته خريد استفاده شود.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت در پايان با تاكيد بر ثبت تجارب و نوگرايي‌ خاطرنشان كرد: كارهاي جديد و تجربه‌هاي ناموفقي كه صورت گرفته مي‌بايست ثبت شوند و روش های مدیریتی در حج نهادینه شوند تا تجربیات ناموفق را دوباره طی نکنیم .

اميرالحاج ايران ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال برات تلاشها و کوششهای شما را بدهد و رضایت مقام معظم رهبری یکی از همین براتهاست.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.