پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری نخستین همایش متمرکز توجیهی-آموزشی عمره گزاران خوزستانی

برگزاری نخستین همایش متمرکز توجیهی-آموزشی عمره گزاران خوزستانی

نخستین همایش بزرگ آموزشی عمره گزاران استان خوزستان صبح روز جمعه 91/10/29درسالن ورزشی سازمان آب و برق « گیت بوستان » برگزار شد.

در این مراسم آیةالله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین اجتماع متمرکز و معنوی گفت : بنده از زمان دعوت تا امروز برای حضور در این محفل معنوی و بزرگ لحظه شماری می کردم و امروز بسیار خرسندم که در خدمت شما زائران بیت الله الحرام باشم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و منزلت حجاج ایرانی در میان مسلمانان جهان افزود: رعایت اصول اسلامی در حج یک امر ضروری است. شما نمایندگان جمهوری اسلامی و مکتب تشیع هستید، پس بگونه ای رفتار کنید تا عمل شما زینت این مذهب و نظام باشد. جمهوری اسلامی براساس انقلاب بزرگی که انجام شد امروز جمهوری شیعی نامیده می شود. با رعایت مظاهر دینی و رفتار شایسته عظمت جمهوری اسلامی و مذهب تشیع را آشکار کنید و کاری که برخلاف شعایر مکتب تشیع و خلاف شوون جمهوری اسلامی انجام نشود.

این استاد خارج فقه حوزه های علمیه در ادامه افزود: احرام پوشیدن ،طواف کردن و سعی و صفا و مره رفتن را برای خدا انجام دهید، زیرا اعمال ظاهری، قالب و جسم حج و عمره هستند. اما روح عمل شما متحول شدن و گام بسوی خدا برداشتن است. در حج فاصله ها را با خدا کم کنید.هنگام تشرف آن هنگام که در مقابل حرم پیامبر اکرم (ص) می ایستید یا به بقیع مشرف می شوید، بخوبی از آن استفاده کنید که این مظاهر، تجلی بخش اسلام و مذهب شماست.

آیةالله شفیعی خطاب به شرکت کنندگان در این گردهمایی آموزشی گفت:حج تغییر و تحول بزرگی در روح و جان انسان ایجاد می کند. پس از هم اکنون برای نشستن برسر سفره الهی خود را آماده کنید.

در ادامه ناصر حویزاوی مدیرحج و زیارت استان خوزستان در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت این مدیریت در عملیات حج تمتع ۹۱ گفت: ما توانستیم در سالجاری با برنامه ریزی منسجم و منظم دستاوردهای خوبی را در حج تمتع ۹۱ داشته باشیم و این امر سبب گردید تا تجارب حاصله را در زمینه عمره هم بکار ببندیم و این نخستین همایش متمرکز آموزشی برای عمره گزاران در طول چند سال اخیر است.

وی در خصوص تعداد عمره گزاران خوزستانی که در قالب مرحله جدید به سرزمین وحی اعزام می شوند گفت : برای مرحله جدید اعزام عمره تعداد ۵۵۱۰ عمره گزار خوزستانی در قالب ۳۸ گروه ۱۴۵ نفری در سال ۹۲ - ۹۱ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. البته در صورت فراهم شدن زمینه ها می توانیم از رهگذر عملیاتی شدن عمره دریایی این رقم را به چند برابر افزایش دهیم و اولویت های بیشتری را به عربستان اعزام کنیم.

در حاشیه این همایش حجت الاسلام و المسلمین جامعی مدیر روابط عمومی حج و زیارت خوزستان با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد این اجتماع گفت: طی ۳۰ سال اخیر با تدبیر مشاور محترم رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در راستای انسجام آموزش ها و لزوم نقش آفرینی سازمان در حوزه امور فرهنگی، برای نخستین بار در استان خوزستان همایشی برای عمره گزاران برگزار می شود و باتوجه به نگاه علمی مدیریت حج و زیارت استان این همایش ها بصورت متناوب حتی در شهرستان ها نیز برگزار شود.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.