پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج اعلام کرد

ظرفیت اعزام زائرین به حج در سال 95 به دو برابر افزایش پیدا می کند

ظرفیت اعزام زائرین به حج در سال 95 به دو برابر افزایش پیدا می کند

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص محدود کردن سفر زائرین به حج در گفتگو با خبرنگاران گفت : با توجه به اینکه حجم عظیمی از مشتاقان حج درکشورهای مختلف سالهای زیادی باید به انتظار بنشینند تا بتوانند به حج مشرف شوند، وزارت حج عربستان از دو سال قبل مقرراتی وضع کرد که اتباع کشورش هر 5 سال یکبار می توانند به حج مشرف شوند.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان انتظار سپرده گزاران حج تمتع در ایران ادامه داد : در کشور ما نیز حدود 5/1 میلیون نفر جمعیت مشتاق که فیش حج دارند در انتظار فرارسیدن نوبتشان به سر می برند و این قبیل قوانین می تواند راه را برای کسانیکه هنوز موفق به انجام اعمال حج نشده اند هموارتر کند.

مهندس اوحدی در خصوص امکان ایجاد محدودیت برای سایر کشورها گفت: دولت عربستان در صدد است برای سایر کشورها هم این محدودیت را ایجاد کند و از تکرار سفر حجاج دیگر کشورها هم جلوگیری کند و به نظر می رسد با سیستم نرم افزاری آنها تحت عنوان مسار الکترونیک که امسال راه اندازی کرده اند بتوانند برای سالهای آینده این مسأله را کنترل  کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح توسعه مسجدالحرام اشاره کرد وافزود : طرح توسعه مسجدالحرام با انگیزه پذیرش زائر بیشتر، از دو سال قبل در حال انجام است و به همین منظور دولت عربستان 20 درصد از ظرفیت تمامی کشورها کم کرد وایران هم ظرفیتش 20 درصد کم شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به اتمام طرح توسعه مسجدالحرام تا دو سال آینده و قول وزیر حج عربستان ابراز امیدواری کرد: انشالله بتوانیم برای حج 95 ظرفیت و اعزام زائرین عزیز را به دو برابر افزایش داده و به میزان 120 هزار نفر در سال برسانیم.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.