پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

هتل دارالرحمه در مدینه

دیدار با برترین انسانها در سرزمین وحی

دیدار با برترین انسانها در سرزمین وحی

این کاروان شمیم و بوی حرم داره ، دیگه دل ما چی کم داره؟ ، حالا که با جانبازهاست ، راهی که ، شروع میشه از کنارشون ، انشالله تو سایه سارشون ، مسیر تا شهداست ، جدا نمیشه ازشون هرگز این پیوند ، یادگاری شهداست چفیه و سربند ، مگه میشه یادم بره غربت اروند ....

دل پریشونه... درد هجرونه ... غرق دلتنگی ... همچو کارونه ...

اینها اشعاری بود که زائرین جانباز در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر و رئيس سازمان حج وزيارت از این كاروان ، به صورت دسته جمعی در حال زمزمه بودند.

سرپرست حجاج ايراني سلام رهبر معظم انقلاب را به این انسان‌هاي برگزيده ابلاغ کرد وآنها نیز در قسمتی دیگر از سرود خود زمزمه میکردند :

بیرق سبز ابوتراب ، رو دوش سید علی ، ما پیروی میکنیم از ماه آب آور، تا باشه تو سینه نفس تا دم آخر ، انشالله همه میمونیم حامی رهبر.

و اینجا بود که مدیر کاروان جانبازان اعلام کرد : این عزیزان برای سلامتی ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب دیروز گوسفندی قربانی کردند و به شیعیان مدینه تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر خطاب به این دلاورمردان گفت : بدون اغراق شما از بهترين و شايسته‌ترين و برترين انسان هاي آفريده خداوند هستيد. شما عزیزان اسوه‌هاي مقاومت، فداكاري و ايثار هستید و ما از شما درس مي گيريم.
وي ادامه داد: من اينجا از كنار مرقد پيامبر (صلي‌الله عليه‌وآله) از همه كساني كه به اين عزيزان خدمت مي‌كنند، تشكر مي‌كنم اين‌ها الگوي مقاومت، دين‌داري و ولايت‌پذيري هستند.
سرپرست حجاج ايراني با ابراز اين نكته كه شما نزد رهبر معظم انقلاب عزيز و محبوب هستيد، افزود: قدر و منزلت همسران و مادران جانبازان كه شبانه‌روز در خدمت آن‌ها هستند بسيار بالاست و ان‌شاالله خداوند مكررا اين سفر را قسمت شما بكند.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به جانبازاني كه روي تخت‌ها و ويلچر‌ها حضور داشتند، گفت: هر كسي در اداي وظيفه نسبت به نظام، رهبري و مردم كوتاهي كند، اين عزيزان مي‌توانند فرداي قيامت، جلوي آن‌ها را بگيرند و بپرسند كه ما ايثاركرديم و جانمان را داديم، شما براي مملكت چه كرديد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر با اشاره به اين‌كه هيچ‌كس فكر نمي‌كرد كه دين پيامبر اين‌چنين عالم‌گير شود؛ روزگاري فقط پيامبر و حضرت علي و حضرت خديجه در كنار خانه كعبه نماز جماعت سه نفره مي‌خواندند، گفت: مشابه‌‌ همان صحنه‌هايي كه شما داشتيد و در ايام جنگ كسي فكر نمي‌كرد بتوانيم خاكمان را پس بگيريم و بعد اين‌چنين رشد كنيم.
وي افزود: به جنگ‌هاي منطقه بنگريد، چند تروريست به كشور‌ها حمله مي‌كنند و قدرت‌هاي شيطاني نمي‌توانند كاري از پيش ببرند، اما شما با ايمان و شهامتتان نگذاشتيد يك وجب از خاك كشور در دست ديگران بماند.
سرپرست حجاج ايران تاكيد كرد: استقلال ما از خون شهداست و اين استقلال در دنيا بي‌نظير است؛ شما به رهبري عزيز بنگريد كه تازه از تخت بيماري برخاسته‌اند، مي‌فرمايند كه من اين‌جا اندكي تفريح داشتم و آن‌هم وقتي بود كه مقامات آمريكايي در تلويزيون مي‌گفتند كه ما از ايران كمكي براي مبارزه با داعش نمي‌خواهيم!
وي اضافه كرد: رهبر انقلاب آن‌ها را افشا كردند و فرمودند همين‌ها تا الان چندين بار از ما درخواست كمك كرده‌اند و ما نپذيرفته‌ايم. اين يعني آمريكا دستش را دراز مي‌كند و ايران اسلامي آن‌را نمي‌پذيرد. اين‌ها ثمره فداكاري‌هاي رزمندگان و شهداست و اگر آن‌ها نبودند، امروز اين امنيت و آسايش فراهم نمي‌شد.
اميرالحاج در انتهاي اين بحث گفت كه ان‌شاالله در اين سفر براي خودتان، مردم و رهبري كشورمان توشه برگيريد و دعا كنيد اين فتنه‌ها به پايان رسيده و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز دربيايد.

پایان بخش این دیدار معنوی مداحی با نوای گرم حاج علی انسانی بود که در رثای جانباز 18 ساله مدینه حضرت فاطمه زهرا (س) خوانده شد.


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.