پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی در هفته دفاع مقدس گفت :

کربلای امام خمینی(ره) و خون شهدا قطعا نهضت ما را نگه می دارد.

کربلای امام خمینی(ره) و خون شهدا قطعا نهضت ما را نگه می دارد.

مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت و آزاده سرافراز میهن اسلامی در جمع مدیران کاروان و مجموعه های منطقه 4 مکه مکرمه درهتل ریهاج ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت :  خداوند متعال به ما توفیق عنایت کند در این روزهایی که بزرگداشت حماسه ایثار و گذشت و به تصویر کشیدن ارزشهای ماندگار شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنها است ، بتوانیم بهره ای از ارزشهای آنها را در سرزمین الهی داشته باشیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جانبازان و ایثارگران و خانواده های شهدا در بین زائرین گفت : وقتی مادر سه شهید ویک جانباز را در بین زائرین دیدم و مانند کوهی استوار زبان قدرشناسی نسبت به خادمین خودشان دارند شرمنده می شویم . وقتی 4 جانباز که 25 سال روی تخت خوابیده و الان زائر ما هستند یا سایر جانبازان قطع نخاع که با روح بلند و مناعت طبع بالا که توفیق خدمت به آنها را در سرزمین وحی داریم می بینیم از زندگی خودمان شرممان می آید که ما چه دغدغه هایی در زندگی داریم و اینها در چه شرایطی هستند. خداوند متعال در آیه آخر سوره توبه می فرماید : "عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم" یعنی سخت ترین غم ها بر دل مبارک پیامبر اکرم (ص) زمانی بود  که می دید مؤمنی در رنج و سختی است. دفاع مقدس را با این رویکرد نگاه کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با ذکرکلام مقام معظم رهبری که فرمود : "دفاع مقدس یک فرهنگ و باور جدید را در عالم خلقت ایجاد کرد " ادامه داد: دفاع مقدس معادلات جهانی را بر هم ریخت . شرق و غرب پس از جنگ جهانی دوم کشورها را بین خودشان تقسیم کردند. کشورهایی مثل کره ، یمن ، آلمان ،افریقا ، ویتنام را دو قسمت کردند بعد هم با تجربه رنسانس دین گریزی را ترویج داده و غده چرکین و کثیفی به نام اسرائیل درست کردند که تمام باورهای دینی مردم را زیر سؤال ببرند و در منطقه استراتژیک و مسلمان نشین خاورمیانه انواع تجاوزها را انجام دادند. اما از وقتی نعمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظاهر شد ، جبهه مقاومت و حزب الله لبنان و حماس و فلسطین و ... هم مبارزات خودشان را شروع کردند. لبنان زمانی مرکز فساد شرق و غرب بود اما الان سید حسن نصرالله چنان در لبنان صحبت می کند که عظمت اسلام را در دنیا نشان می دهد. کربلای امام حسین نهضت اسلام را نگه داشت ، شک نکنیم که کربلای امام خمینی(ره) هم قطعا نهضت ما را نگه می دارد.

مهندس سعید اوحدی حضور طالبان و داعش در منطقه را از توطئه های استکبار دانست و خاطرنشان کرد : طالبان را درست کردند که معادلات هندسه ژئوپولتیک منطقه را بر هم بریزند اما دیدیم که با انتخابات اخیر ریاست جمهوری دولت افغانستان اعلام کرد "اگر حضور جمهوری اسلامی ایران نبود ، در افغانستان جنگ داخلی می شد" اینها از  برکت خون شهدا است

وی افزود : با شروع بهار عربی ،در کشورها مهندسی معکوس انجام دادند. قیام مردم مصر را سرکوب کردند، تونس و لیبی هنوز یک روز خوش ندیده اند. داستان داعش را با ابوبکر البغدادی شروع کردندکه با استنادات فراوان عامل سیا و صهیونیست است . بعد از اینکه سرسپردگیش معلوم شد با یک سناریوی جدید او را آوردند . الان امریکا داعیه مبارزه با داعش را دارد و به این بهانه می خواهد سرمایه ها و چاه نفت سوریه را بزند . جنایتهایی که داعش در عراق کرد فقط در مصیبتهای امام حسین (ع) در کربلا شنیده ایم. بدون شک اگر جمهوری اسلامی ایران نبود الان نه بغداد بود و نه عتبات.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.