پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سومين جلسه شوراي هماهنگي بعثه و سازمان برگزار شد .

سومين جلسه شوراي هماهنگي بعثه و سازمان برگزار شد .

سومين جلسه شوراي هماهنگي با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و سرپرست حجاج ايراني و رييس سازمان حج وزيارت در هتل دارهادی مكه‌مكرمه برگزار و مسائل فرهنگي و اجرايي مرتبط با تشرف زائران به مشاعر مقدسه مورد بررسي قرار گرفت

در ابتداي اين جلسه گزارش‌هاي جداگانه‌اي توسط آقايان مسعود مجردي رئيس ستاد مكه‌مكرمه، ناصر خدرنژاد مدیر عملیات حج و سيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت، درباره آخرين وضعيت زائران ايراني در مكه و مدينه ارائه گرديد.

سپس آقاي مهندس اوحدي به ذكر برخي تغييرات در برنامه‌ريزي‌هاي حج ۹۳ با سال‌هاي گذشته پرداخت و تاكيد كرد: با توجه به طولاني‌بودن مدت اقامت زائران در مكه (با ميانگين ۲۰ روز) مي‌بايست جهت افزايش كيفيت خدمت‌رساني به حجاج ‌‌نهايت توان را به كار گرفت.

نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني نيز به بيان نكاتي درباره حساسيت بالاي ايام تشريق پرداخت و اظهار داشت: در بحث وقوف اضطراري ضروري است تا از طريق روحانيون و معينه‌ها و مديران كاروان‌ها توضيحات لازم به زائران ارائه شود تا نسبت به اين مقوله كاملا توجيه و مطلع باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر به موضوع شروع‌شدن پروازهاي برگشت در كمتر از دو هفته آينده اشاره و تاكيد كرد: از هم‌اكنون لازم است اين موضوع در دستور كار قرار بگيرد تا با وضعيتي بحراني در آن مقطع مواجه نشويم.

اميرالحاج به همزمان شدن روز عرفات با روز جمعه اشاره كرد و از همه دست‌اندركاران خواست تا جهت بهره‌مندي معنوي بيشتر زائران از اين موقعيت استثنايي سعي و همت خود را به كار گرفته و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را صورت دهند. وي افزود: مي‌توان برنامه دعاي كميل را در مكاتب مختلف موجود در عرفات با حضور زائران مشتاق به نحو مطلوبي برگزار كرد.

سرپرست حجاج ايراني با تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته با ذكر اين فراز دعاي مكارم‌الاخلاق «و وَأَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى يَدَيَّ الْخَيْرَ، وَلا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ» گفت: از خدا مي‌خواهيم كه بهترين كار‌ها به دست ما صورت گيرد و بايد مراقب باشيم كه عُجب به‌وجود نيايد و اين مبناي ديني را محور فعاليت‌هايمان قرار دهيم.

در اين جلسه شوراي هماهنگي بعثه و سازمان مقرر شد تا در جلسات آينده، با توجه به آسيب‌شناسي عمليات اجرايي حج ۹۳، برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به عمره دوره جديد نيز مورد بررسي قرار گيرد.




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.