پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس مرکز پزشکی حج خبر داد:

امكان همكاري مشترك پزشكي ميان ايران و عربستان

امكان همكاري مشترك پزشكي ميان ايران و عربستان

رييس مركز پزشكي حج از بررسي امكان ارائه خدمات مشترك پزشكي ميان ايران و عربستان خبر داد و اظهار داشت: بررسي راه‌حل‌هاي ابتدايي براي ايجاد يك بيمارستان مشترك سعودي - ايراني در دستور كار قرار دارد و اميدواريم به تفاهم اوليه در اين‌باره دست‌ پيدا كنيم.

دكتر سيدعلي مرعشي كه پس از شركت در شوراي هماهنگي حج ۹۳ با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج سخن مي‌گفت، به مذاكرات صورت‌گرفته با آقاي طلال‌قطب رئيس هيات مديره موسسه مطوفين در همين زمينه اشاره كرد و گفت: بررسي راه‌حل‌هاي ابتدايي براي ايجاد يك بيمارستان مشترك سعودي - ايراني در دستور كار قرار دارد و اميدواريم به تفاهم اوليه در اين‌باره دست‌ پيدا كنيم.

وي با اشاره به فرآيندهاي مربوط به اخذ مجوز از وزارت‌خانه‌هاي بهداشت و حج كشور عربستان تاكيد كرد: با توجه به حجم بالاي زائران ايراني و نياز آن‌ها به خدمات بهداشتي، امكان دسترسي آن‌ها به پزشكان ايراني در تمامي سال فراهم خواهد شد.

دكتر مرعشي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با وضعيت زائران ايراني اشاره و اضافه كرد: هم‌اكنون ۹ زائر ايراني در بيمارستان‌هاي سعودي تحت درمان قرار دارند كه چهار نفر در بيمارستان ملك فيصل، چهار نفر در بيمارستان نور و يك نفر در ملك‌عبدالعزيز بستري شده‌اند.

وي از حضور شصت پزشك زنان براي اولين‌بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: با توجه به جابه‌جايي مكان استقرار درمان‌گاه‌هاي ايراني در منا و عرفات، كار اجرايي آماده‌سازي آن‌ها آغاز شده و اميدواريم در ۳-۴ روز آينده به بهره‌برداري برسند.

هم‌اكنون علاوه بر بيمارستان مركز پزشكي حج در مكه، مطب‌ها و درمان‌گاه‌هاي اين مركز در تمامي اماكن اقامتي زائران ايراني در اين شهر، فعال هستند
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.