پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

یکشنبه آخرین پرواز حجاج به سرزمین وحی/ورود کلیه زائرین به مکه مکرمه

یکشنبه آخرین پرواز حجاج به سرزمین وحی/ورود کلیه زائرین به مکه مکرمه

آخرین پرواز حجاج به سرزمین وحی یکشنبه ساعت 19 از فرودگاه امام خمینی به سمت جده حرکت کرد

رییس عملیات حج گفت: این پرواز با هواپیمایی سعودی و به تعداد 447 نفر زائر در ساعت 22 به وقت محلی در فرودگاه جده فرود آمد .

وی کل پروازها را 186 عدد ذکر کرد و افزود: 102 پرواز به مدینه منوره و 84 پرواز به سمت جده آمده اند که در مجموع 47 پرواز از شرکت ایران ایر ، 50 پرواز از شرکت ماهان ، و 89 پرواز سعودی حجاج  عوامل را به سرزمین وحی منتقل کردند.

مهندس ناصر خدرنژاد همچنین از آخرین خروج زائرین مدینه قبل به سمت مکه مکرمه خبر داد و افزود : دیشب 1800 نفر از جده و 1700 نفر از مدینه منوره به مکه مکرمه آمدند لذا تمامی 64 هزار زائر و عوامل ایرانی در مکه مکرمه هستند.

خدرنژاد با اشاره به تعداد زائران ادامه داد :امسال 61867 نفر زائر در قالب 455 کاروان داشتیم و حدود دو هزار نفر عوامل ستادی و بعثه و عوامل هتل ها و مدیران و معاونین کاروانها و هیأت پزشکی بودند.

مدیر عملیات حج نخستين پرواز برگشت را ۱۷ مهرماه اعلام کرد و افزود : این پرواز در فرودگاه امام خواهد نشست و مسافران با استفاده از‌‌ همان فضاي رفت و سالن حجاج این فرودگاه باز مي‌گردند..

وي خاطر نشان كرد: همان‌طور كه قبلا نيز اطلاع‌رساني شده بود با تعهد فرودگاه امام خمینی (ره) بار حجاج به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) در زماني بين۴ تا ۲۴ ساعت پس از پرواز به درب منازل آن‌ها ارسال مي‌شود تا زمان توقف حاجيان به حداقل برسد.

 افزود : تا کنون 2 نفر از زائرین ایرانی در مکه مکرمه و 2 نفر در مدینه منوره فوت کرده اند که یکی از آنها در بقیع به خاک سپرده شد. یک زائر ایرانی هم به دلیل بیماری قبل از انجام اعمال به ایران بازگردانده شد

وی در خصوص میزان دستگیری زائرین افزود : تاکنون 14 نفر از زائرین در مدینه و 3 نفر در مکه دستگیر شده اند که با پیگیری ستاد همگی آزاد شدند. البته 3 نفر زندانی داشتیم که یکی از آنها روز گذشته با پیگیری های انجام شده آزاد شد

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.