پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست خبری مهندس اوحدی در مکه مکرمه در آستانه ایام تشریق

نشست خبری مهندس اوحدی در مکه مکرمه در آستانه ایام تشریق

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری در مکه مکرمه در آستانه ایام تشریق به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد

مهندس اوحدی با اشاره به حضور تمامی 64 هزار حاجی ایرانی در مکه مکرمه گفت : زائرین روز پنج شنبه راهی صحرای عرفات خواهند شد تا اوج شکوه حج و فیض روز عرفه را درک کنند .

وی چگونگی حمل و نقل حجاج به عرفات و مشعر و منا و جابجایی بین مشاعر مقدس و بازگشت آنان از منا به مکه را شرح داد و افزود : از روز هشتم تا دوازدهم ذی الحجه چرخش 395 دستگاه اتوبوس در این مسیرها را خواهیم داشت. امکانات منا مانند روشنایی ، کولر ، فریزر و... قبل از حضور زائران بازبینی شده است و نصب ده‌ها كولر جديد در مكتب شماره پنج محل استقرار حجاج ايراني از ديگر اقدامات صورت‌گرفته براي ارتقاي خدمت‌رساني به زائران بوده است.

وی همچنین از خدمات ارائه شده ویژه جانبازان خبر داد و گفت: در عرفات چادرهای ویژه با ارتفاع بلندتر برای این عزیزان نصب شده و در ساخت  سرویس های بهداشتی ویژه جانبازان فضایی برای چرخش ویلچر پیش بینی شده است. همچنین برای مراقبت بیشتر از این عزیزان خیمه مرکز پزشکی در عرفات نزدیک مقر جانبازان خواهد بود .

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که کار قربانی مربوط به حجاج ایرانی تا ساعت 3 بعداز ظهر روز عید به پایان برسد و همه زوار از احرام خارج شوند

مهندس اوحدی در خصوص حساسیت مراسم برائت از مشرکین در عرفات خاطر نشان کرد : تا کنون برخورد منفی از ناحیه عربستان با حجاج ما صورت نگرفته است . مقامات سعودی نظم و انضباط و شکوه دعای کمیل مدینه را تحسین کردند. مسائل عرفات را با وزیر حج عربستان و معاون ایشان مطرح کردیم و در مذاکرات 6 ماه قبل نیز مراسم برائت پیش بینی شده است. دو روز دیگر هم با دکتر بندر حجار وزیر حج عربستان ملاقات دارم که قطعا نحوه تعامل حوزه زیارتی ایران و مقامات ارشد عربستان مطرح خواهد شد .

اوحدی ادامه داد : ارزشیابی و رضایت بخشی علمی نشان می دهد که کلیه خدمات از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده است . همچنانکه وضعیت سلامت حجاج نیز بهتر از سال قبل است . تعداد بیمار مراجعه کننده و بستری در بیمارستانها و آمار فوتی ها تا این تاریخ کمتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود : در بخش اسکان نیز ارزشیابی و آسیب شناسی دقیق وجود دارد و ادامه همکاری با مالکان و ساختمانها بر اساس ارزیابی مدیران و زائران خواهد بود .بر همین اساس امسال 30 مجتمع مسکونی را از چرخه حذف کردیم و 25 هتل با ظرفیت بالاتر جایگزین کردیم. امروز مدیر کاروان و مدیر هتل دغدغه ای جز رسیدگی به امور زائران ندارد و حتی میوه زائران را هم سازمان تهیه می کند و مدیر درگیر آن نیست لذا وقت او در جهت حفظ حقوق زائر صرف می شود. واحد ارزشیابی و شکایات ستاد نیز فعالیت عوامل اجرایی را رصد و ارزیابی می کند .

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تعامل با شرکت های هواپیمایی برای انتقال حجاج عنوان کرد: خیلی از شرایط تحت اختیار ما نیست. به عنوان مثال کمیسیون مشترک ایران و عربستان 50 درصد ظرفیت جابجایی حجاج ایرانی را به شرکت های سعودی داده است ولی ما از همه شرکت ها ی هواپیمایی درخواست داریم که حقوق زائرین را تماما ادا کنند و امیدواریم تحویل بار برگشت زائرین در  فرودگاه امام خمینی(ره) را که شرکت پست متقبل شده است و مورد دغدغه بعثه و سازمان است بدون مشکل انجام شود .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.