پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حسن سرخوش مسئول نقل ترددی :

چگونگی عملیات انتقال زائرین به مشاعر مقدسه

چگونگی عملیات انتقال زائرین به مشاعر مقدسه

حسن سرخوش مسئول حمل و نقل ترددی مشاعر مقدسه از نحوه انتقال زائرین به منا و عرفات خبر داد و گفت: كار انتقال زائران از مكه مکرمه ، از ساعت هفت صبح پنج‌شنبه با انتقال حدود چهار هزار زائر اهل سنت به منا آغاز مي‌شود تا حج ترويه را انجام دهند .این زائرین از ساعت هفت صبح روز دهم ذی الحجه از منی به عرفات منتقل خواهند شد.

سرخوش ادامه داد : این دسته از کاروانها با 25 دستگاه اتوبوس طی 3 بار رفت و برگشت به سمت منا یا عرفات حرکت خواهند کرد

مسئول نقل ترددی تعداد اتوبوسهای در اختیار زائران ايراني را 420 عدد ذکر کرد و افزود : عملیات انتقال سایر زائرین از هتل ها به سمت عرفات از ساعت 14 روز پنج شنبه آغاز خواهد شد و پیش بینی میشود با انجام 3 بار تردد تا ساعت 2 بامداد کلیه زائرین از مكه به عرفات منتقل شوند.
حسن سرخوش در خصوص انتقال زائرین از عرفات به مزدلفه و منا تصریح کرد :  ۲۷۵ اتوبوس با شش بار رفت و برگشت از اذان مغرب روز نهم کار انتقال حجاج را به مزدلفه و منا بر عهده دارند. بدین نحو که ابتدا زائرین وقوف اضطراری که شامل زائرین زن و مردان بالای 70 سال هستند و حدود 60 درصد کل زائرین را شامل میشوند از عرفات به منی منتقل می کنند و سپس انتقال زائرین مرد از عرفات به مزدلفه آغاز میگردد و پیش بینی می گردد تا ساعت یک بامداد روز دهم ذیحجه عملیات انتقال از عرفات به مزدلفه و منا پایان پذیرد.

وی محل پیاده شدن اتوبوسهای وقوف اختیاری را محوطه اختصاصی حجاج ایران در مزدلفه اعلام کرد و افزود: پیاده نمودن زائرین در سایر مکانهای مزدلفه مجوزی ندارد.

مسئول حمل و نقل ترددی خاطرنشان کرد : اکثر زائرین پس از نماز صبح پیاده به سمت منی حرکت مینمایند اما برای آندسته از زائرین کهنسال که مشکل حرکتی دارند چند دستگاه اتوبوس پس از خلوت شدن مسیر پیاده ها در نظر گرفته شده است.

حسن سرخوش بازگشت زائرین از منی به مکه در روز دوازدهم ذیحجه را پس از اذان ظهر اعلام کرد وگفت:  در این مرحله اتوبوسها از ساعت 11:30 وارد محوطه منی خواهد شد . برای مجموعه هایی که در مناطق ابراهیم خلیل ، منصور هستند ، اتوبوس بصورت کامل و برای سایر مجموعه ها به تناسب عدد زائرین تعداد محدودی اتوبوس در اختیار مجموعه قرار خواهد گرفت و اکثریت قریب به اتفاق زائرین که در مناطق عزیزیه، محبس الجن، روضه و معابده سکونت دارند پیاده به هتلها مراجعت می نمایند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.