پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رايزني دو مقام بلند پايه ايراني و كويتي در مكه مكرمه

رايزني دو مقام بلند پايه ايراني و كويتي در مكه مكرمه
روساي بعثه‌ جمهوري اسلامي ايران و كويت در مكه‌مكرمه با يكديگر ديدار و درباره مسائل مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند و براي همكاري دوجانبه اعلام آمادگي كردند.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر در ديدار عادل الفلاح، قائم مقام وزير اوقاف كويت ضمن ابراز خوشحالي از وضعيت رو به رشد روابط دو كشور، گفت: رايزني‌هاي صورت‌گرفته ميان كشورهاي منطقه، اين اميدواري را به‌وجود آورده كه تلاش‌ها در جهت ايجاد وحدت، ان‌شاالله به نتيجه خواهد رسيد.
اميرالحاج ايران با دسته‌بندي اختلافات ميان مذاهب اسلامي به سه گروه، گفت: برخي اتهاماتي كه نظير تفاوت قرآن ميان اهل تسنن و تشيع مطرح مي‌شود، دروغ است؛ دسته دوم محل توافق است، يعني همه باور دارند كه برداشتن خاك از بقيع كار ناصوابي است؛ دسته سوم هم از قبيل اختلافات فقهي است كه ميان مذاهب اهل سنت هم وجود دارد و جاي بحث و بررسي آن‌ها مجامع علمي و دانشگاهي است.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر حرام‌بودن توهين به مقدسات مذاهب ديگر از منظر علماي شيعه ادامه داد: ‌اهانت‌كنندگان دو دسته‌اند، يكي عوام‌اند كه بايد آن‌ها را ارشاد كرد و ديگري دست‌نشاندگان آمريكا و انگليس هستند كه از سوي آن‌ها حمايت مي‌شوند.
وي در ادامه افزود: هم‌اكنون اين گروه‌هاي جنايت‌كار تكفيري خطر واقعي هستند و خوشحاليم كه با تدابير مقامات كويتي از ورود اين فتنه به اين كشور جلوگيري شده است.

ايران داراي برنامه‌اي منظم و مناسب در برگزاري حج است
سرپرست حجاج ايراني در پايان با اشاره به حضور آقاي مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت، جهت تبادل تجربيات مرتبط با حج و عمره با بعثه كويت اعلام آمادگي و از آقاي الفلاح براي سفر به ايران دعوت كرد.
قائم مقام وزير اوقاف كويت هم گفت: ايران داراي برنامه‌اي منظم و مناسب در برگزاري حج است و ما اميدواريم كه بتوانيم از اين تجارب بهره ببريم.
الفلاح با تاييد سخنان اميرالحاج ايران در زمينه نحوه مواجهه با اختلافات ميان فرق اسلامي، همچنين براي سفر به تهران اعلام آمادگي كرد.
قائم مقام وزير اوقاف كويت به فعاليت‌هاي مخرب شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيز پرداخت و ادامه داد: داعش نماد اهل سنت نيست و در ممالك مختلف اسلامي اهل سنت و شيعيان در كمال آرامش با هم زندگي مي‌كنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.