پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرکنسول عراق در مشهد: حذف ویزا برای زائران عتبات عالیات در آینده نزدیک

سرکنسول عراق در مشهد: حذف ویزا برای زائران عتبات عالیات در آینده نزدیک

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در دیدار با سرکنسول عراق از پایان ساخت صندوقهای داخل ضریح مبارک امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) در شهریور ماه 92خبر داد.

جعفردهنوی گفت: برای ساخت این صندوق‌ها بیش از 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(س) درنجف اشرف که حدود 200هزار متر مربع وسعت و ساخت آن بیش از 700 میلیارد تومان هزینه دارد، مشارکت می‌کند.

دهنوی مشارکت در اماکن متبرکه کربلا به ویژه مجتمع حضرت سیدالشهدا و بیمارستان زین العابدین را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و اضافه کرد: دوربین‌های مداربسته حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا و قبه مبارک نیز توسط خراسان رضوی در حال انجام است.

وی گفت: تعویض سنگ کف ایوانها و طلاکاری سر در ایوانها در کاظمین نیز به عهده این ستاد است.

دهنوی با تشکر از حمایتهای سرکنسول عراق در مشهد ادامه کار را منوط به مساعدت و همکاری وی دانست و گفت: انجام این کارها نیاز به اعزام افراد عاشق ولایت و متخصص دارد،چنانچه به هر دلیل اعزام آنان به تعویق بیفتد و تعهدات به موقع انجام نشود، در اذهان شیعیان عراق تأثیر نامطلوب ایجاد خواهد شد.

درادامه این دیدار سید ابراهیم مصطفی جمال الدین سرکنسول عراق در مشهد ضمن تشکر ازاقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: روابط دو کشور مسلمان وهمجوار ایران و عراق و ارادت ایرانیان به ائمه معصومین(ع) مدفون در عراق در طول تاریخ موجب استحکام این روابط بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات و آثار هنرمندان ایرانی در جای جای عتبات عالیات، کاملاً محسوس است، افزود: اقدامات ستاد بازسازی و تلاشهای اخیر مورد  تأیید و خرسندی عراق است.هرچه روشهای جابرانه دیکتاتور عراق و سیاستهای استکبارجهانی موجب شد 10سال بین دو ملت مسلمان جدایی و جنگ و ویرانی ایجاد شود، اما خوشبختانه و با عنایت پروردگاردر حال حاضر دوستی دو ملت و هماهنگی و وحدت نتیجه اش حضور روزانه 10 هزار زائرایرانی در عراق است.

سرکنسول عراق اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک با حذف ویزا، تشرف ایرانیان به عراق تسهیل شود.

سیدابراهیم مصطفی جمال الدین، مشهد مقدس را برای ستمدیدگان عراقی پناهگاهی امن دانست و از آمادگی سرکنسول عراق در مشهد برای همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

این جلسه در کنسولگری عراق در مشهد تشکیل شد.

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.