پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

4150 روحاني كاروان از سراسر كشور به عمره اعزام مي‌شوند

4150 روحاني كاروان از سراسر كشور به عمره اعزام مي‌شوند
حجت‌الاسلام والمسلمين احمد زماني با ارائه گزارشي از روند انتخاب، جذب و ساماندهي روحانيون عمليات عمره سال جاري گفت: امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته اعزام روحانيون در چند مرحله انجام خواهد شد كه در مرحله اول روحانيوني كه زير 65 سال هستند، دوره‌هاي آموزشي را گذرانده‌اند و تجربه يك سفر در گذشته داشته‌اند اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اين كه در مرحله اول 3814 روحاني به عمره اعزام مي‌شوند، افزود: در مرحله دوم از ميان روحانيوني كه داراي سن 66 به بالا هستند و توانمندي‌هاي آنها احراز شده و همچنين بخش ديگري از روحانيون كه سفر اولي هستند اعزام خواهند شد كه مجموعا 330 نفر در مرحله دوم خواهند بود.

مدير جذب و ساماندهي بعثه مقام معظم رهبري همچنين خاطر نشان كرد: امسال نزديك به 4150 كاروان از سراسر كشور به عمره اعزام مي‌شوند. بنابراين با توجه به تقاضايي كه روحانيون داشتند خط و مشيي اعلام شد كه به تدريج همه آنان اعزام شوند. كه تاكنون 1180 روحاني در كاروان‌هاي اعلام شده جذب شده‌اند و 700 نفر ديگر نيز در مراحل بعد اعلام مي‌شوند.

زماني افزود: در تخصيص اولويت‌هاي انتخاب شده بحث محل سكونت، محل تولد و سابقه اعزام از آن استان ملاك بوده و همچنين ارزيابي رابط‌ها در طول سفرهاي گذشته از روحانيوني كه سابقه اعزام داشته‌اند مورد توجه قرار گرفته است.

وي همچنين با بيان اين كه پس از اعلام اسامي تا 30 روز سامانه براي اعلام آمادگي فعال است، گفت: چنانچه يك روحاني قبل از 20 روز از اعزام يا كمتر از آن انصراف دهد اين كار انصراف بعد از موعد تلقي مي‌شود كه سبب محروميت او خواهد شد.

مدير جذب و ساماندهي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اين كه رابطان فعاليت‌هاي روحانيون را در چند محور مورد ارزيابي قرار مي‌دهند، افزود: نحوه تبيين و تعليم احكام و مناسك عمره، همراهي با زائران در انجام مناسك و زيارت دوره، حسن معاشرت، رعايت شئون روحانيت، مديريت فرهنگي، التزام عملي به سياست‌هاي بعثه و ميزان اهتمام و توجه به جلسات قبل از عزيمت از جمله اين محورهاي است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.