پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول نقل ترددی اعلام کرد :

کلیه زائرین از عرفات به مشعر و منا منتقل شدند

کلیه زائرین از عرفات به مشعر و منا منتقل شدند

حسن سرخوش مسئول نقل ترددی مکه مکرمه اعلام کرد : عمل انتقال زائران از عرفات به مزدلفه با 275 اتوبوس از 52 ایستگاه که در کنار چادرهای زائرین در عرفات قرار دارد انجام شد ودر ساعت 12 شب کل زائرین به مزدلفه منتقل شدند.

یرخوش گفت : ابتدا انتقال 60 درصد زائران که شامل زنها و افراد کم توان هستند ، انجام شد تا زنان و افراد ضعيف را شب هنگام از عرفات به طور مستقيم به سمت مشعر برده و پس از وقوف اضطراری به جمرات ببرند تا آن‌ها جمره عقبه را رمي كرده و قبل از شلوغي منا در كاروان‌ها مستقر شوند. زائرین ديگر نيز پس از رسيدن به منا به چادر‌ها برده شده و پس از پذيرايي مختصر به آرامي آماده حركت به سمت جمرات شدند

وی تعداد ایستگاههای موجود در عرفات را 52 عدد ذکر کرد و افزود : در هر ایستگاه با مدیریت مدیر مجموعه مکه و همکاری مدیر کاروانها ، بین 800 تا 1200 زائر سوار اتوبوسها می شوند.

سرخوش با اشاره به سیستم قبلی انتقال زائرین به منا و عرفات ادامه داد: در گذشته سیستم نظام انتقال رد واحد بود به این معنی که به تعداد زائرین صندلی اتوبوس کرایه می شد و حدود2300 دستگاه اتوبوس و مینی بوس داشتیم ، بقیه کشورها هم به همین نحو بود و همین مسأله باعث ترافیک سنگینی می شد و فاصله 8 کیلومتری عرفات به مزدلفه حدود 8 ساعت طول می کشید اما الان این مسیر را در کمتر از 45 دقیقه طی می کنند .

کشورهای ترکیه و مسلمانان اروپا و کشورهای جنوب شرق آسیا ،کشورهای افریقایی غیر عرب ایران از نقل ترددی استفاده می کنند و کشورهای هند ، پاکستان ، مصر و کشورهای عربی نظام حمل و نقل ترددی را ندارند و هنوز از سیستم انتقال رد واحد استفاده می کنند.

در مشعر برای هر کدام از کشورها محلی در نظر گرفته شده که امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی و مجموعه های مواد غذایی و آب آشامیدنی تدارک دیده شده توسط ستاد در آنجا وجود دارد. زائرین پس از وقوف در صبح روز عید قربان همزمان با طلوع آفتاب با پای پیاده مسیر سه کیلومتری وادی محسر را طی کرده و به سمت منا حرکت کردند و آماده رمی جمرات و قربانی و تقصیر شدند

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.