پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارشات ستاد مرکزی منا/قدردانی مسئولین عالیرتبه وزارت خارجه از اجرای آبرومندانه مراسم برائت و دعای کمیل

گزارشات ستاد مرکزی منا/قدردانی مسئولین عالیرتبه وزارت خارجه از اجرای آبرومندانه مراسم برائت و دعای کمیل

جلسه فوق العاده ستاد عملیات حج با حضور مسئولان ارشد اجرایی و رؤسای مکاتب هشت گانه مستقر در عرفات و منا به ریاست مهندس اوحدی در سرزمین منا تشکیل شد .

مسعود مجردی رئیس ستاد مکه مکرمه ضمن تشکر از کارکنان بخش های اجرایی خصوصا نمایندگان مستقر در هشت مکتب فرعی عرفات و منا به جهت فعالیت سنگین و فشرده مسئولین ستاد و رفع مشکلات در محل، روند خدمات رسانی اجرایی را تشریح کرد .

غلامرضا رضایی مدیر دفتر نمایندگی حج و زیارت در عربستان که در طول سال موارد متعددی را با سعودیها هماهنگ می کند ، رفع مشکل کولرها، نظافت محوطه منا ، توزیع یخ و ... را در ایام تشریق در مقایسه با گذشته بسیار مناسب تر توصیف کرد.

در ادامه دکتر نادری رئیس بیمارستان ایرانی در مکه مکرمه از پایین بودن آمار گرمازدگی در مشاعر مقدسه در حج سالجاری خبر داد و گفت : وضعیت رعایت بهداشت جمعی در هنگام حلق و وضعیت مواد غذایی در سالجاری قابل قبول بود اما امکان ارتقای وضعیت بهداشت سرتراشی در منا وجود دارد. وی با بیان پیشنهادات عملی، پیگیری و پیاده سازی امکان حلق کردن بهداشتی آقایان را مهم و ضروری ارزیابی کرد.

مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت پس از استماع گزارشات مسئولان اجرایی اظهار داشت : ارائه کار متکامل در شأن زائران ایرانی نیازمند آسیب شناسی جدی و نقد و بررسی عمیق عملکردها در همه حوزه های اجرایی به عنوان مقدمه تحقق برنامه های معنوی حج می باشد که شما کارشناسان با همفکری سایر صاحبنظران باید از هم اکنون در قالب کارگروه های تخصصی به این مهم بپردازید.

وی  ارتقای مداوم سطح خدمات را وظیفه سازمان دانست و افزود:. به لطف خدا مراجعات جمعی اعتراضی به ستاد مرکزی منا وجود نداشت و پی گیری در سطح مکتب از سوی مسئول ستادی مستقر در آن مکتب باعث سرعت در حل مشکل و عدم ارجاع آنها به ستاد مرکزی بوده است

مهندس اوحدی با اشاره به ضرورت طرح و بررسی و اولویت بندی مشکلات برای پیگیری آنها افزود : کار فشرده در شرایط ویژه اردویی عرفات و مشعر و منا بسیار مشکل است و باید به طور نسبی ارزیابی گردد که به لطف خدا همه ساله با عنایت الهی و تلاش و تجربه شما مسئولین اجرایی شاهد بهبود این روند بوده ایم، کمااینکه امسال طرح های جدید مثل مناسب سازی سرویس های بهداشتی ویژه جانبازان به اجرا در آمد.

اوحدی تذکر داد: وقتی مقام معظم رهبری بهره گیری از ظرفیت تمام نشدنی حج را مطرح می کنند ، علاوه بر خروجی فرهنگی آن ، ناظر بر کشف و بکارگیری ظرفیت عظیم اجرایی و رشد و اعتلای روزافزون خدمات اجرایی توسط سازمان نیز می باشند.

رئیس سازمان حج اضافه کرد : برگزاری شایسته دعای کمیل و مراسم برائت حج امسال موجب عزت و سربلندی ملت و نظام ایران بود که زمینه سازی اجرایی برای تحقق آن نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت مسئولین عالیرتبه وزارت امور خارجه کشورمان از هماهنگی و اجرای آبرومند این مراسم قدردانی کردند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.