پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زمان اولین پرواز برگشت حجاج ایرانی اعلام شد

زمان اولین پرواز برگشت حجاج ایرانی اعلام شد

ناصر خدرنژاد مدیر عملیات حج تمتع از زمان اولین پرواز برگشت حجاج بیت الله الحرام به ایران خبر داد

خدر نژاد اعلام کرد : اولین پرواز برگشت حجاج ایرانی در روز پنج شنبه 17 مهرماه ساعت 13 به وقت تهران توسط هواپیمایی ماهان زائران تهرانی را از فرودگاه جده به فرودگاه امام خمینی منتقل خواهد کرد.

وی تعداد پروازهای برگشت زائرین و عوامل کاروانها را 183 عدد اعلام کرد و افزود: 95 پرواز از جده برای زائرین مدینه قبل و 87 پرواز از مدینه برای زائرین مدینه بعد آماده جابجایی زائرین از عربستان به میهن اسلامی خواهند بود.

مدیر عملیات حج تمتع با اشاره به اینکه برای رفاه حال زائرین کلیه زائرین مدینه بعد از فرودگاه مدینه و زائرین مدینه قبل از فرودگاه جده به سمت ایران خواهند رفت، ادامه داد : اولین پرواز زائرین مدینه بعد 23 مهرماه از فرودگاه مدینه به تهران صورت خواهد گرفت و روزانه بین 5 تا 9 پرواز در مدینه و حداکثر تا 12 پرواز در جده خواهیم داشت و آخرین پرواز هم 6 آبان ماه از مدینه خواهد بود .

ناصر خدرنژاد در خصوص بار زائرین گفت : با توجه به مشکلی که فرودگاه امام برای بار برگشت حجاج داشت قرار بود بار با پست به منزل زائرین فرستاده شود که مورد نظر بعثه و سازمان نبود . نهایتا قرار براین است که بار حجاج در فرودگاه به زائر داده شود.

وی تصریح کرد :بار مجاز هر زائر نباید بیش از دو چمدان بیست کیلویی باشد و شرکت های هواپیمایی تعهدی نسبت به انتقال بار مازاد مسافرین ندارند. همچنین مسافرین باید از قرار دادن وسایل ممنوعه مانند اسباب بازی باطری دار و کنترلی ، کپسول قابل احتراق ، کنسرو ، اسپری ، مایعات اسیدی و ... خودداری کنند.

خدرنژاد اضافه کرد: هر مسافر فقط مجاز به حمل یک ساک دستی کوچک و حداکثر یک بطری یک و نیم لیتری آب زمزم وکیوم شده به داخل هواپیما است و همراه داشتن وسایل اضافی نایلکس و نظیر آن به داخل هواپیما مجوزی ندارد .

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.