پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام و المسلمین شهسواری:

ساماندهی تابلوهای راهنمای داخل هتل ها و منا و عرفات

ساماندهی تابلوهای راهنمای داخل هتل ها و منا و عرفات

در حج امسال بیش از 80 هتل محل اسکان زائران ایرانی که هر یک چندین کاروان را در خود جای می دهند، از نظر تبلیغات و اطلاع رسانی داخل هتل ساماندهی و یکنواخت سازی شدند. همچنین علائم و نشانه های ضروری برای راهنمایی زائران ایرانی در محوطه منا و عرفات و بین مشاعر مقدس به صورت متمرکز تهیه و توسط سازمان یا مدیران مجموعه ها و کاروانها در نقاط  مشخص نصب گردید . بدین ترتیب زائران و مراجعه کنندگان با مشاهده چند علامت با مفهوم ساده به سمت مورد نظرشان راهنمایی می شوند . در این طرح رنگ بندی مناطق مکه و مکاتب محل استقرار کاروانها در منا و عرفات بسیار تعیین کننده می باشد. البته مواد تبلیغاتی مورد نظر بعثه مقام معظم رهبری که با برنامه و سلیقه به صورت متمرکز تهیه شده در جاهای مناسب نصب می گردد .

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی حج 93 گفت : پیش از این کاروانها به تناسب سلیقه و همت خود سعی می کردند تابلوهای پرتعداد و با محتوا و مضامین متنوع را در تمام فضای هتل و محوطه منا و عرفات نصب کنند یا به عبارتی محیط را با علائم خود بپوشانند. همین پراکنده کاری و بی برنامگی برعکس باعث افزایش سرگردانی و در واقع نقض غرض تهیه کنندگان می گردید

شهسواری افزود : برای رفع این مشکل مقرر شد تمامی تابلوهای مورد نیاز حجاج ایرانی در یک شکل و قالب مشخص و محتوای کارشناسی شده تهیه و فقط در نقاط معین و مطالعه شده نصب گردد تا بواسطه خلوتی و نظم محیط و تردد جمعی زائران کاملا به چشم بهره برداران آمده و در سهولت راهنمایی زائران مؤثرتر باشد . بدین منظور تمامی مواردی که یک زائر مستقر در هتل یا خیمه های منا و عرفات باید بداند از قبل مطالعه و نیاز سنجی شد و از پراکنده کاری و موازی کاری و احیانا قابت بین کاروانها و مجموعه ها جلوگیری به عمل آمد به طوریکه کارکرد مطلوب را داشته باشد. برای نمونه موضوعاتی مانند راهنمای طبقات ، محل مطب ، ساعت صرف وعده های غذایی ، تذکرات مهم و ضروری و ... به صورت بنر یا تراکت خیلی منظم و با رنگ وفرم یکنواخت و پیش بینی شد و یکی از آسیب های اطلاع رسانی به خصوص در منا و عرفات با این طرح کاهش یافت و اثر روحی مثبتی در پی داشت .

وی ابراز امیدواری کرد کاستی های این طرح در حج ساالجاری شناسایی و در آینده مرتفع گردد .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.