پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اخبار رسانه های این هفته عربستان

اخبار رسانه های این هفته عربستان

عربستان آمار حجاج امسال را سه ميليون نفر اعلام كرد

شبكه العربيه وابسته به عربستان سعودي رسما از حضور حدود سه ميليون نفر در موسم حج خبر داده است.

اداره كل گذرنامه سعودي، آمار دقيق و نهايي حجاجي را كه از كشورهاي خارجي وارد عربستان شدند، يك ميليون و ۳۸۸ هزار و ۴۰۴ نفر اعلام كرده بودند.
با توجه به اعلام رسمي مقامات سعودي مبني بر ورود يك ميليون و چهارصد هزار حاجي از خارج عربستان، يك ميليون و ششصد هزار نفر از اين تعداد از داخل عربستان در موسم حج شركت كرده‌اند و اين نشان مي‌دهد چندين برابر سهميه اختصاص يافته به عربستان در موسم حج شركت كرده‌اند.
پيش‌تر اعلام شده بود كه سهميه حجاج داخل عربستان زير دويست هزار نفر خواهد بود كه حضور يك ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در موسم حج امسال از داخل عربستان افزايش چند برابري و البته غير قانوني حضور سعودي‌ها در موسم حج را نشان مي‌دهد.
اين در حالي بود كه مقامات سعودي تاكيد مي‌كردند هرگز اجازه ورود افراد فاقد مجوز حج به مشاعر مقدسه را نخواهند داد و اين افراد با جرايم سنگيني روبرو خواهند شد.
اين در حالي است كه بيش از ۴۵ هزار خودرو غير قانوني فاقد مجوز حج برگردانده شده‌اند.

محروميت مسلمانان ميانمار و سوریه از حج براي دومين سال

دولت ميانمار براي دومين سال پياپي مانع سفر تعداد زيادي از حجاج مسلمان اقليت روهينگيا در ايالت راخين اين كشور براي اداي فريضه حج تمتع شد و هيچ تسهيلاتي در اين زمينه به آنها ارائه نكرد.

عبدالله معروف رييس مركز جهاني روهينگيا اعلام كرد: هيچ يك از مسلمانان روهينگيا به سبب ظلم و سركوبي كه در معرض آن قرار دارند، نتوانسته اند فريضه حج را به جا آورند.
وي گفت: چهار درصد از جمعيت ۶۰ ميليوني ميانمار را مسلمانان تشكيل مي‌دهند.
خاطر نشان مي‌شود حجاج داخل سوريه نيز براي سومين سال پياپي از موسم حج امسال محروم شده اند و فقط آن دسته از سوري هايي حق داشتند به حج بروند كه از سوي ائتلاف مخالفان دولت سوريه اعزام شوند آن سوري‌هاي مقيم تنها چهار كشور اردن، لبنان، مصر و تركيه هستند.

چاپ و توزيع ۳۷ ميليون جلد كلام الله مجيد در ميان حجاج
دبيركل مجمع چاپ قرآن كريم در مدينه منوره از چاپ و توزيع ۳۷ ميليون جلد كلام الله مجيد در ميان ضيوف الرحمن طي سالهاي اخير خبر داده است.
العوفي گفت: ترجمه‌هاي انجام شده شامل ۳۲ زبان آسيايي، ۱۵ زبان اروپايي و ۱۶ زبان آفريقايي است.
وزارت امور اسلامي و اوقاف سعودي هم اعلام كرده است: براي توزيع ۲۶ ميليون نسخه از قرآن كريم و مجموعه كتابهايي (در جهت تبليغ حكومت سعودي و انديشه‌هاي ديني آن) در ميان حجاج بيت الله الحرام هنگام خروج آنها از فرودگاه و بندرگاه جده آماده مي‌شود.


زايمان ۱۰ حاجيه در مشاعر مقدسه
رسانه‌هاي سعودي از تولد۱۰ نوزاد در مشاعر مقدسه خبر دادند. مادران اين نوزادها بالافاصله به بيمارستان منا منتقل و زايمان به سلامت كامل انجام گرفت. اين نوزادها را مي توان ، نوزادهاي حج امسال ناميد.

مراجعه بيش از ۳۱۴ هزار حاجي به مراكز بهداشتي مشاعر مقدسه

خبرگزاري عربستان گزارش داد ۳۱۴ هزار و ۳۹۵ نفر از حجاج بيت الله الحرام به بيمارستانها و مراكز بهداشتي مشاعر مقدسه مراجعه كرده اند، بر اساس اين گزارش، در اين روزها، ۲۷۷ مورد عمل جراحي قلب، ۵۰ مورد دياليز رخ داده است.
همچنين ۱۴۴ حاجي كه دچار خستگي ناشي از گرماي شديد شده بودند، مداوا شدند.

فرزند شاه عربستان ، حج امسال را موفقیت آمیز دانست

رييس كميته مركزي حج عربستان و امير مكه مكرمه، موسم حج امسال را موفقيت آميز توصيف كرد.

مشعل بن عبدالله تاكيد كرد: موسم حج امسال با موفقيت در سايه يك مجموعه كاملي از خدمات و تسهيلات به پايان رسيد.
مشعل بن عبدالله خاطر نشان كرد: موسم حج امسال با موفقيت برگزار شد كه عربستان تمام امكانات خود را براي كمك به ضيوف الرحمن به منظور اداي مناسك ركن پنجم از اركان اسلام به كار گرفت.
وي افزود: حجاج بيت الله الحرام كيفيت بالاي خدماتي را كه در خلال حضورشان در اماكن مقدسه بهره‌مند شدند، لمس كرده‌اند.
وي از تمام بخشهاي نظامي و غير نظامي شركت كننده در حج امسال كه به گفته وي به موفقيت كامل موسم حج كمك كردند، تقدير كرد و براي حجاج بيت الله الحرام حجي مقبول و سعيي مشكور و بازگشت امن و سالم به كشور‌هايشان را آرزو كرد.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.