پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني:

فرودگاه امام خمینی آماده بازگشت حجاج

فرودگاه امام خمینی آماده بازگشت حجاج
مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني در گفت و گو با خبرنگار واحد مركزي خبر گفت: بيش از ۲۰ هزار زائر خانه خدا از امروز پنجشنبه ۱۷ مهر تا هفتم آبان از طريق فرودگاه امام خميني وارد كشور خواهند شد که اين زائران متعلق به استان‌هاي تهران، البرز، قزوين، قم، سمنان و لرستان هستند.
وي افزود: تمهيدات لازم براي ارائه خدمات فرودگاهي به حجاج و استقبال كنندگان فراهم شده است.
چلندري اضافه كرد: پيش از اين قرار بود بار حجاج از طريق شركت پست جمهوري اسلامي به در خانه‌هاي حجاج ارسال شود اما با درخواست زائران و سازمان حج و زيارت قرار شد وسايل زائران در فرودگاه تحويل شود و به همين علت سالن‌هاي لازم آماده شده است.
مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني با اشاره به اينكه سالهاي گذشته فرودگاه جده همكاري لازم را با شركت‌هاي هواپيمايي در خصوص ارسال وسايل حجاج همزمان با بازگشت زائران نداشته است ابراز اميدواري كرد امسال اين مشكل پيش نيايد.
چلندري گفت: در صورت بروز اين مشكل از زائران و استقبال كنندگان آن‌ها مي‌خواهيم همكاري لازم را با شركت‌هاي هواپيمايي داشته باشند.
وي افزود: در اين خصوص شماره تلفن‌هاي ۵۱۰۰۷۴۵۶ و ۵۱۰۰۷۴۷۸ براي زائراني كه از طريق پروازهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي و سعودي وارد فرودگاه مي‌شوند و نيز شماره تلفن‌هاي ۵۱۰۰۷۱۹۶ و ۵۵۶۷۸۰۸۲ براي مسافران شركت هواپيمايي ماهان در نظر گرفته شده است و آن‌ها مي‌توانند پيگير بارهاي خود از امور جامه‌دان باشند.

چلندري با اشاره به اينكه اين نخستين تجربه فرودگاه بين المللي امام خميني در بازگشت حجاج است و نيز فاصله مسافت بين فرودگاه و شهر از استقبال كنندگان خواست كمتر به فرودگاه مراجعه كنند.

در همین راستا مهندس اوحدي در پاسخ به سوالي در زمينه وضعيت فرودگاه امام و تاسيس يك ترمينال حجاج گفت: ما آمادگي داريم كه از طريق شركت توسعه زيرساخت‌هاي مهر و ماه كه بناست در زمينه حج و زيارت فعاليت كند، بتوانيم بحث ترمينال حجاج را در فرودگاه امام در دستور كار قرار دهيم. وي در همين‌جا از شركت‌هاي هواپيمايي خواست تا در پروازهاي برگشت به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه زائران با كمترين تاخير به ميهن اسلامي بازگردند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.