پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مهندس اوحدی عنوان کرد :

صرفه جويي‌ها در قيمت‌ نهايي حج اعمال مي‌شود

 صرفه جويي‌ها در قيمت‌ نهايي حج اعمال مي‌شود
سعيد اوحدي كه هم اكنون در مكه مكرمه به سر مي‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به مطلوب بودن روند اجرايي عمليات حج امسال، در مورد وضعيت حجاج در فرودگاه‌ مدينه و دستگيري زائران گفت: خوشبختانه در موسم حج امسال هيچ مورد دستگيري در فرودگاه مدينه نداشتيم.

وي ادامه داد: در شروع عمليات حج امسال با توجه به اينكه ابتداي عمليات حج بود كار‌ها در فرودگاه مدينه مقداري كند پيش مي‌رفت و برخي اظهار نظرهاي شخصي و سليقه‌اي و برخوردهاي غير مودبانه را در هفته اول پرواز‌ها با برخي از زائران و روحانيون كاروان‌ها شاهد بوديم.

رئيس سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد: اما اين گونه موارد تنها در سالن شماره ۴ فرودگاه مدينه رخ داد كه بلافاصله سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در ملاقات‌هايي كه با معاونان وزارت حج عربستان و با امير مدينه داشتيم اين موضوع مطرح شد و سپس به صورت كامل اين برخورد‌ها برطرف شد.

اوحدي ادامه داد: متوسط توقف زائران در فرودگاه جده حدود ۴۵ دقيقه بود كه ركورد بسيار خوبي نسبت به سال گذشته است.

انعقاد قراردادهاي حج و عمره سال ۹۴ در موسم حج امسال


رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص انعقاد قراردادهاي مسكن حج و عمره سال آينده گفت: تلاش بسيار خوبي در موسم حج صورت گرفته است و موفق شديم احكام اعضاي ۷ كارگروه با تعيين رياست كارگروه‌ها را صادر كنيم كه خوشبختانه به صورت فعال كار خود را آغاز كردند.

اوحدي خاطر نشان كرد: اين كارگروه‌ها با دو رويكرد آسيب‌شناسي موسم حج امسال و پيشنهادهاي جديد براي ارتقاي كيفيت خدمات در سال آينده فعاليت خود را آغاز كردند و همزمان با تشكيل كارگروه‌ها ضوابط مسكن نيز تعريف شد و اميدوار هستيم ظرف حداكثر دو روز آينده كارگروه مسكن جمع‌بندي خود را ارائه كنند.

حذف ۲۰ درصد از هتل‌هاي عربستان از گردونه خدمت رساني به حجاج

وي افزود: به موازات فعاليت كارگروه مسكن بر اساس جمع‌بندي‌هايي كه انجام مي‌شود هتل‌هايي كه از خدمت‌رساني آن‌ها زائران اظهار رضايت داشتند براي سال آينده حفظ مي‌شوند و هتل‌هايي كه داراي نقاط ضعف بودند و به هر دليل نتوانستند رضايت زائران را برآورده كنند از گردونه خدمت‌رساني حذف مي‌شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است كه حدود ۲۰ درصد هتل‌ها از گردونه خدمات خارج مي‌شوند همانطور كه سال گذشته ۳۰ درصد هتل‌ها از خدمت‌رساني به زائران حذف شدند و آثار مثبت آن را به خوبي در حج امسال شاهد بوديم و اميدوار هستيم در سال آينده كيفيت مسكن زائران از سطح خوب و مطلوبي برخودار شود.

صرفه جويي‌ها در قيمت‌ نهايي حج اعمال مي‌شود

رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص صرفه‌جويي‌هاي انجام شده در موسم حج و صرف آن در امور زائران گفت: بر اساس تاكيد مقام معظم رهبري و نماينده ايشان در حوزه حج و زيارت تاكيد بر اين است كه قيمت تمام شده را از زائران دريافت كنيم و هر گونه تخفيف و صرفه‌جويي در موسم حج و عمره را در قيمت تمام شده اعمال مي‌كنيم.

اوحدي ادامه داد: در موسم حج ۹۳ بعد از بررسي قيمت تمام شده قراردادهاي آشپزخانه‌ها را منعقد كرديم و پس از انعقاد قرارداد‌ها ۲. ۵ ميليون دلار صرفه‌جويي شد كه براي آن مجددا مصوبه گرفتيم و در قالب قيمت ساك زائر ۱۴۰ هزار تومان به زائران بازگردانديم بنابر اين هر گونه صرفه‌جويي و تخفيفي كه گرفته شود در‌‌ همان سال در قيمت تمام شده اعمال خواهد شد.

كاهش ۸۵ درصدي آمار فوتي‌ها در حج امسال

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين درخصوص نقاط قوت حج امسال گفت: به اعتقاد بنده در طول سنوات گذشته در هيچ سالي اين سطح رضايتمندي زائران را در ايام تشريق، قبل و بعد از آن شاهد نبوديم و در بازديد روزانه از هتل‌ها غير از قدر‌شناسي موضوع ديگري از طرف زائران مطرح نمي‌شد.

اوحدي ادامه داد: حفظ سلامت و امنيت زائران از برجستگي و ويژگي‌هاي خاص در حج امسال بود، ميزان تاخير حمل و نقل بين‌شهري و درون‌شهريمان به يك ساعت نيز نمي‌رسد و تا اين لحظه خوشبختانه هيچ حادثه رانندگي نداشتيم.

وي خاطر نشان كرد: در حوزه سلامت زائران عاليترين سطح ممكن شكل مي‌گرفت و بيش از ۴۰ درصد كاهش مراجعه زائران به هيات‌هاي پزشكي را شاهد بوديم. همچنين كاهش ۵۰ درصدي آمار گم‌شدگان و كاهش ۸۵ درصدي آمار فوتي‌ها شاخص‌هاي بسيار خوبي هستند كه مي‌توانند ملاك قضاوت باشند.

تأخير پرواز‌ها مهم‌ترين نقطه ضعف موسم حج

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: مهم‌ترين نقطه ضعف موسم حج كه به عنوان يك آسيب مي‌توان آن را مطرح كرد بحث تاخيرهاي شركت‌هاي هواپيمايي سعودي و ايران‌اير بود كه اين موضوع آزار دهند است چرا كه زائران لحظه ورود به فرودگاه دچار بلاتكليفي مي‌شوند و پس از انجام پرواز با نگاه انتقادي وارد عربستان مي‌شوند و به تمام خدمات ارائه شده با همين نوع نگاه و قضاوت برخورد مي‌كنند.

اوحدي افزود: ‌اميدوار هستيم شركت‌هاي هواپيمايي تجديد نظر جدي در اين زمينه داشته باشند و شاهد اين تاخير‌ها در پروازهاي بازگشت نباشيم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.