پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان از دو آشپزخانه مرکزی مکه مکرمه

دیدار سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان از دو آشپزخانه مرکزی مکه مکرمه

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از دو آشپزخانه مرکزی طاهی حجاز (وداد کعکیه) و ابوجدائل در مکه مکرمه بازدید بعمل آوردند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر كه پس از بازديد از آشپزخانه‌هاي متمركز ايران در مكه با خبرنگاران سخن مي‌گفت، به افزايش تعداد اقلام وارد‌شده از ايران براي طبخ غذا به عربستان و تاثيرگذاري مثبت آن بر كيفيت طبخ غذا اشاره و اضافه كرد: امسال يكي از آشپزخانه‌ها كه شرايط مناسبي نداشت در مكه از گردونه كار خارج شد و اين امر هم بر بهبود خدمت‌رساني در اين بخش موثر بوده است.

سرپرست حجاج ايراني در بيان نكته‌اي ديگر به ارتقاي كيفيت اقلام خريداري‌شده پرداخت و افزود: موضوع مهم رشد تنوع غذايي است كه رضايت زائر را بيشتر تامين مي‌كند. وي اضافه كرد: با استفاده از تجهيزاتي كه به تازگي خريداري شده، طبخ غذا به نحو قابل‌توجهي مطلوب‌تر شده است.

اميرالحاج ايران به آسيب‌شناسي‌هاي مكرر صورت‌گرفته توسط مسوولان سازمان حج و زيارت براي اصلاح از درون اشاره كرد و اين امر را دليلي براي روند رو به رشد خدمات‌دهي به ضيوف‌الرحمن دانست. وي يادآور شد: ‌ همين امر موجب شده تا شكايت‌هاي زائران از وضعيت غذا به نحو چشم‌گيري كاهش بيابد.

آشپزخانه  طاهی حجاز که در راستای ارتقاء کیفیت خدمات اولین همکاری خود را درحج امسال با حج و زیارت ایران آغاز کرده است جایگزین آشپزخانه قحطانی گردیده است.  این آشپزخانه به مدیریت وحیدنیا و با کمک 30 نفر آشپز روزانه طبخ 20هزار عدد غذا در دو نوبت ظهر و شب برای زائرین ایرانی در مکه مکرمه را بر عهده دارد.

آشپزخانه ابوجدائل نیز که چندین سال در موسم حج و عمره قسمت اعظم طبخ غذای زائرین را عهده دار بوده است در موسم حج سالجاری نیز روزانه طبخ 110 هزار غذا برای دو نوبت ناهار و شام در این آشپزخانه طبخ می شود. آشپزخانه ابوجدائل در حج سالجاری با مدیریت علی راستگو و تعداد 127 نفر آشپز اداره می شود.

این دو مقام مسئول در بازدید از این دو آشپزخانه ضمن تشکر از خدمات مدیریت و عوامل آشپزخانه به جهت ارائه غذای باکیفیت ، بر ضرورت به روز رسانی و ارتقای کیفی دستگاههای پخت غذا تأکید کردند

از روز گذشته روزانه پنج تا شش هزار نفر مکه مکرمه را به مقصد جده یا مدینه ترک می کنند و به همین نسبت میزان طبخ نیز کمتر می شود

این دو مقام مسئول از انبار تدارکات مکه مکرمه نیز که در نزدیکی خیابان حج قرار دارد دیدار و رهنمودهای لازم را برای بهره وری بیشتر از انبار تدارکات ارائه نمودند .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.