پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رايزني‌هاي فشرده بين‌المللي ايران در مكه

رايزني‌هاي فشرده بين‌المللي ايران در مكه
دپيلماسي حج ايران روزهاي پُركاري را در مكه‌مكرمه سپري مي‌كند.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، پس از مذاكراتي كه با بعثه الجزاير و عراق در مدينه صورت گرفت، ابتدا ديدارهايي از سوي حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر با روساي بعثه‌هاي تايلند و برونئي در مكه صورت گرفت.

سپس رئيس ديوان وقف سني عراق به دارهادي آمد و اميرالحاج ايران به ديدار افلح الخليلي رئيس بعثه عمان رفت؛ اما ديدارهاي با اهميت‌تري نيز در روزهاي بعد صورت گرفت و رئيس سازمان ديانت و بعثه تركيه و وزير امور ديني اردن به دارهادي آمدند.

در همگي اين ديدارها يك موضوع بحث، تبادل تجارب ايران در زمينه حج و محور دوم، هم‌فكري براي مقابله با خطر تكفيري‌هاست؛ انتقاد از ائتلاف نمايشي عليه تروريست‌ها و ضرورت بررسي ريشه‌هاي فكري رشد جريانات تكفيري از جمله نكاتي بود كه در اين بخش، مورد توجه قرار گرفت.

بعد از آن اميرالحاج ايران به بعثه كويت رفت با رئيس كميسيون مسلمانان فيليپين و وزير اوقاف و ارشاد يمن هم در بعثه ايران ديدار و گفت‌وگو كرد.

در همين روزها نيز ديدارهاي ديگري با چهره‌هاي سرشناسي از عراق و فلسطين صورت گرفت و دور اول گفت‌وگوها در مكه، پيش از ايام تشريق به پايان رسيد.

بعد از بازگشت از منا، هيات ايراني يك شب ميهمان بعثه تركيه شد و بعد از آن در بعثه بنگلادش، پاكستان و چين حضور يافت؛ علاوه بر اين‌ها، روساي بعثه بنين، سنگال و نيجر نيز به دارهادي آمدند كه در ميان‌شان وزير امور خارجه بنين، سفير اين كشور در عربستان و سفير تازه آن‌ها در تهران هم حضور داشتند.

ديپلماسي فعال حج ايران تا آخرين روزهاي موسم حج، ادامه خواهد داشت.

رئيس سازمان ديانت تركيه، وزير اوقاف اردن و رئيس كمسيون مسلمانان فيليپين از جمله چهره‌هايي هستند كه در يك‌سال آينده به تهران سفر خواهند كرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.