پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جمع آوری صدها هزار تن زباله در مکه پس از ایام تشریق

جمع آوری صدها هزار تن زباله در مکه پس از ایام تشریق

پس از ایام تشریق و حضور میلیونی حجاج در مشاعر مقدسه و شهر مکه آن چه در مشاعر و شهر مکه مکرمه نمود قابل توجهی داشت انباشت مقدار زیادی زباله در شهر بود که ساماندهی و جمع آوری آنها معضلاتی به همراه دارد . شهرداری مکه مکرمه سالیانه صدها هزار تن زباله از مشاعر مقدس جمع آوری و دفع می کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ،شهردار مکه با اشاره به حضور 65000 کارگر نظافتچی جهت نظافت مشاعر مقدس و جمع آوری زباله گفت  : شهرداری مکه تعداد 131 مخزن بزرگ زمینی جمع آوری زباله جمعا به ظرفیت 5250 تن زباله و 1000 مخزن برقی فشرده سازی زباله به کار گرفته است .

وی افزود : کلیه زباله های جمع آوری شده نخست به یکی از ایستگاههای هشت گانه انتقال زباله منتقل شده و از آنجا توسط کانتینرهای بسیار بزرگ به مرکز جمع آوری زباله مکه واقع د ر64 کیلومتری این شهر منتقل می گردد . زباله های مشاعر نیز به 1500 مخزن فشرده سازی و مخزن زمینی جمع آوری زباله در منا منتقل شدند تا از آنجا به ایستگاههای بعدی منتقل شوند .

شهردار مکه مکرمه اذعان دارد که علیرغم موفقیت های بدست آمده در رابطه با جمع آوری زباله در مشاعر مقدس باز هم با معضل انباشت زباله مواجهیم  . شهردار مکه بیشترین مقصر انباشت زباله را مؤسسات خیریه و مؤسسات مطوفین و شرکتهای حجاج داخل دانست و افزود : آنها به وظایف خود درست عمل نمی کنند و کم بودن میزان جریمه 5000 ریال سعودی یکی از علت های عدم همکاری آنها است لذا از موسم حج سال آینده کلیه مؤسسات و مطوفین و شرکت های حجاج داخل ملزم خواهند شد ضمن قرارداد انجام نظافت ، جریمه های سنگینی بابت تخلف بپردازند.

به گفته شهردار مکه یکی از علل کندی عملیات جمع آوری زباله و نظافت مشاعر مشکل تردد خودروهای شهرداری و دیگری سوء استفاده شرکت های پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری در رابطه با نظافت مشاعر از سهمیه روادید اختصاص یافته برای جلب کارگران موسمی نظافت می باشد .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.