پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفتگو با مدیرکل عتبات سازمان حج ؛

تشریح آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات

تشریح آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات را تشریح کرد و از حضور 14 هزار زائر ایرانی در ایام عرفه و عید سعید قربان در عتبات و افزایش 150 درصدی اعزام به عتبات در این ایام خبر داد.

'محسن نظافتی' در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت: از ششم مهرماه اعزام کاروان های زمینی از طریق مرزهای چزابه و مهران به سمت عتبات آغاز شده و در این ایام حضور زائران ایرانی در عتبات که از سراسر کشور بصورت زمینی و هوایی به عراق اعزام می شدند، چشم گیر بوده است.

وی در این باره افزود: علی رغم برخی اخبار، در ایام عرفه و عید قربان حضور زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع)، بین الحرمین و اطراف آن بویژه در منطقه زینبیه که مراسم خاص روز عرفه در آنجا توسط بعثه مقام معظم رهبری صورت گرفت، قابل توجه بود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت وضعیت امنیتی عراق را در ایام عرفه و عید قربان را آرام و بی مشکل توصیف کرد و گفت: زائران با آرامش کامل سفر خود را انجام دادند و در مراسم عرفه و عید قربان حضور گسترده داشتند و با گذشت زمان یک هفته از این مراسم، تمام زائران این ایام به کشور بازگشته اند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از حضور 350 کاروان زمینی و هوایی زائران ایرانی در ایام عرفه و عید سعید قربان در کربلا و نجف خبر داد و گفت: 14 هزار زائر ایرانی در این ایام در عراق حضور داشتند.

وی در این باره اضافه کرد: با همت دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و ستاد عملیات شرکت شمسا در آن کشور و موافقت اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت اکثریت قاطع زائران ایرانی که در روز عرفه باید در نجف حضور می‌داشتند، علی رغم شرایط سخت تردد با هماهنگی مسئولین محلی عراقی به کربلا انتقال داده شدند که برخی زائران صبح عرفه به کربلا منتقل شدند و در مراسم دعای عرفه کربلا شرکت کردند و غروب آن روز مجددا به نجف بازگردانده شدند.

وی همچنین گزارش داد: تعداد قابل توجهی از زائران را که ایام سفر آنها با عرفه تداخل داشت هم بگونه ای برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از سفرشان که باید در کربلا باشند، همزمان با روز عرفه باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گزارش سفرش به عراق در این ایام گفت: بجهت کمک رسانی به نیروهای عملیاتی خدمت رسان در عراق در ایام عرفه و عید قربان دو تیم از سازمان حج و زیارت به عراق اعزام شدند تا بر کیفیت ارائه خدمات به زائران ایرانی نظارت داشته باشند.

نظافتی ادامه داد: ظرفیت های اعزام عید غدیر و ایام تاسوعا و عاشورا در حال تکمیل است و ثبت نام در کاروان های اعزامی به عتبات این دوره همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: سعی داریم چنانچه امکانات کربلا و نجف جوابگو باشد با توجه به استقبال زائران ایرانی برای اعزام به عتبات در این مناسبت ها، بصورت تدریجی به ظرفیت اعزام این ایام اضافه نماییم که متقاضیان بتوانند در این ظرفیت ها ثبت نام کنند.

وی در خصوص برنامه ریزی برای اعزام زائران ایرانی به عتبات در ایام اربعین گفت: شورای ساماندهی اربعین پیش از اربعین سال گذشته با مدیریت سازمان حج و زیارت جلسات متعدد و مستمر داشته و برنامه ریزی های لازم در این خصوص در حال انجام است که مصوبات و اخبار این جلسات در زمان لازم به اطلاع عموم خواهد رسید.  

آقای نظافتی ابراز خرسندی کرد: از 23 تیرماه همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان که اعزام های عتبات پس از توقف دو هفته ای از سرگرفته شد تاکنون هیچگونه حادثه و حتی تصادفی برای زائران ایرانی عتبات رخ نداده است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به قرارداد امنیتی که برای حفاظت از زائران ایرانی با طرف عراقی داریم، علی رغم اینکه محل تردد زائران ایرانی از مرزهای کشور و بالعکس و مسیرهای بین نجف و کربلا عاری از حضور نیروهای متجاوز تکفیری داعش است، اما زائران با رعایت مسائل امنیتی در این مسیرها تردد می نمایند و در این خصوص هیچگونه نگرانی وجود ندارد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.