پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با مدیرعامل مؤسسه مطوفی حجاج ایرانی

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با مدیرعامل مؤسسه مطوفی حجاج ایرانی

ریس سازمان حج و زیارت با دکتر طلال مدیرعامل مؤسسه مطوفی حجاج ایرانی در مزدلفه دیدار و گفتگو کردند .

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از خدمات دکتر طلال به فلسفه برگزاری اینگونه جلسات بعد از ایام حج پرداخت و گفت : اینکه این جلسه در مزدلفه برگزار می شود برای تبلیغات و رسانه ها نیست بلکه سازمان حج و زیارت و مؤسسه مطوفین  یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن خدمت بهتر به میهمانان الهی است .

مهندس اوحدی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودند: " الفرصه یمر مرالسحاب " افزود :ابر باران زای رحمت الهی خدمت به حجاج خیلی سریع گذشت و افراد زیادی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند .

وی ایام تشریق و مشاعر را به قله بزرگی تشبیه کرد و ادامه داد : حجاج برای صعود به این قله تلاش می کنند و از منزلگاههای شجره و جحفه بالباس سفید و هماهنگ و رها شده از همه قیدو بندهای دنیوی آماده صعود می شوند ، البته دعوت کننده به این قله بزرگ انسانها نیستند بلکه خداوند است. خداوند همه را برای صعود دعوت می کند اما معمولا تعدادی می توانند به این قله صعود کنند .

رئیس سازمان افزود: چه توفیقی بالاتر از اینکه ما و شما تدارک کننده این صعود معنوی هستیم و خدا هم ناظر اعمال ماست که چگونه میهمانان خوبش را پذیرایی می کنیم. خداوند در قرآن میفرماید :"الم یعلم بان الله یری" و ماهم بر اساس آیه "بل الانسان علی نفسه بصیره" میدانیم چگونه عمل کرده ایم . اما خداوند آنقدر کریم است که اگر امسال کوتاهی از ما سر زده باشد فرصتی به ما داده است که مجددا برای صعود بعدی در سال آینده با آمادگی بیشتر حاضر شویم .

مهندس اوحدی به ضرورت رفع نواقص اشاره و ادامه داد : نشست امشب ما برای این است که می خواهیم ببینیم که یک سال بعد خداوند متعال در همین زمان و در همین مکان مجددا برای صعود دعوت می کند و ما باید اگر نواقص و کوتاهی داشتیم برای سال آینده برطرف و با آمادگی بیشتر در خدمت میهمانان خدا باشیم

وی از خدمات خوب مؤسسه مطوفی حجاج ایرانی تشکر کرد و گفت : همه عوامل و نیروهای بعثه و سازمان و مؤسسه زحمات زیادی کشیدند تا زمینه را برای برداشت معنوی حجاج آماده کنند . برای صعود سال بعد که هوا گرم است باید تمهیدات دیگری بیندیشیم. امسال نقل ترددی ، امکانات منا و عرفات ، توزیع یخ ، کولرهای جدید و نظافت در منا کاملا متفاوت با سال قبل بود . این همتی که برای رفع مشکلات داشتید ستودنی بود . بالاخره صعود به قله بزرگ موانعی دارد که امیدواریم با آسیب شناسی امکانات و برنامه های امسال و برنامه ریزی که از هم اکنون برای سال آینده خواهیم داشت ، سال آینده نیز شرایط را برای صعودی موفق فراهم کنیم

 دکتر طلال مدیرعامل مؤسسه مطوفی حجاج ایرانی هم ضمن آرزوی قبولی طاعات حجاج و بازگشت آنها در نهایت سلامتی گفت : تمام اموری که انجام شد به فضل الهی و همکاری میان بعثه و سازمان و مؤسسه بود و دولت عربستان نیز در جهت تسهیل خدمات به ضیوف الرحمان از لحظه ورود تا  اتمام مناسک از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح خدمات در سال آینده عنوان کرد : امسال 160 کارگر برای ارائه خدمات به کار گرفته شد .خدماتی که به جانبازان داده شد خدمات ویژه ای بود . البته باید در تمامی بخشها موارد مثبت را گسترش و موارد منفی را رفع کنیم.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.