پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جشن عید غدیر در ابوجدائل

جشن عید غدیر در ابوجدائل

مدیران و عوامل ستادی  و بعثه مقام معظم رهبری ، مدیران مجموعه ، مرکز پزشکی ، مجموعه های آشپزخانه مکه در مراسم جشن عید غدیر در آشپزخانه مرکزی ابوجدائل مکه مکرمه شرکت کردند

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نامگذاری عید غدیر به "عید الله الاکبر" گفت :عید غدیر به عنوان نقطه عطفی بین رسالت همه پیامبران در طول تاریخ با طلایه داران امامت الی یوم القیامت است. اینکه عید غدیر به نام عیدالله الاکبر نامگذاری شده است علت دارد ، امام صادق (ع) فرمودند : عید الغدیر کالقمر بین الکواکب ... عید غدیر ماه درخشانی است در بین سایر اعیاد مسلمانان ، راه امامت امیرالمؤمنین(ع) تاریکی ها را روشن می کند.

وی افزود: وقتی به پیامبر(ص) آیه نازل شد که اگر آنچه به تو ابلاغ شده را به مردم نرسانی رسالتت را کامل نکرده ای همه حجاج را برگرداند و حضرت امیرالمؤمنین را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. پس از اتمام خطبه غدیر آیه نازل شد :"الیوم اکملت لکم دینکم " و کفار و منافقین را از توطئه هایی که چیده بودند نا امید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اوضاع سیاسی منطقه عنوان کرد : زعامت رهبر معظم انقلاب و خلف صالحش باعث شد کودکان فلسطینی با کمترین امکانات در مقابل اسرائیل قیام کنند . پس از بیداری اسلامی خونهایی که در مصر ریخته شد و یا فساد الجزایر به دلیل نداشتن رهبری است . اگر از عید غدیر به عنوان به عنوان عید اکبر یاد می کنیم بدین علت است که حیات انسانی نطفه اش در این روز ریخته شد والا نامی از سلام باقی نمی ماند.

مهندس اوحدی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از میزبانی عوامل آشپزخانه ابوجدائل گفت : براساس نظرسنجی مستند بر مبنای علمی که در حوزه ارزشیابی انجام شد ، میزان رضایتمندی از حوزه تغذیه و تدارکات بیش از 95 درصد بوده است و این حاصل زحمات عزیزانی است که در گرمای طاقت فرسای آشپزخانه ها ارادت و عشق وجودشان را در سفره های زائرین گذاشتند.

اوحدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که حج را ظرفیت تمام نشدنی برشمردند ، افزود : افراد باتجربه و علما باید ظرفیت های این دریای عمیق را شناسایی کنند و ما راه طولانی در پیش داریم تا به نقطه اوج برسیم .

وی به نظر مسئولین دولت سعودی در برگزاری حج ایرانیها اشاره و ادامه داد : در جلسه ای که با وزیر حج داشتیم ایشان تأکید کرد که "حج و عمره جمهوری اسلامی ایران در سالجاری الگویی برای سایر کشورها بود " . با توجه به شرایط سیاسی منطقه عزت و شکوه و عظمت برای زائرین ایرانی لازم بود که بحمدالله اوج شکوه و عزت را داشتیم

مدیحه سرایی مادحین اهل بیت در این جشن باشکوه زینت بخش این محفل بود .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.