پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور حجاج ایرانی در مدینه منوره به حداکثر رسید

حضور حجاج ایرانی در مدینه منوره به حداکثر رسید

مدیر عملیات حج اعلام کرد: فردا بیشترین میزان حضور زائر را پس از اعمال حج در مدینه منوره خواهیم داشت

ناصر خدرنژاد گفت : روزانه حدود 2500 زائر به مقصد مدینه منوره و حدود 4000 نفر به مقصد فرودگاه جده ، مکه مکرمه را ترک می کنند و تعداد زائران ایرانی در مکه مکرمه در حال کم شدن است .

معاون حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت کل پروازهای خروجی تا پایان امروز را 46 عدد ذکر کرد و افزود: از مجموع 64 هزار زائر ایرانی تا کنون 17500 زائر از فرودگاه جده به میهن اسلامی بازگشته اند . در مجموع 10 پرواز از شرکت ایران ایر ، 10 پرواز از شرکت ماهان و 36 پرواز سعودی حجاج را به میهن اسلامی بازگردانده اند.

وی با اشاره به اين‌كه پرواز‌ها تاكنون با تاخير چنداني مواجه نشده‌اند، تنها مشكل موجود را اضافه‌بار برخي كاروان‌ها اعلام كرد و به حجاج ايراني توصيه كرد كه از بردن بار اضافي به فرودگاه جده خودداري كنند.

مهندس ناصر خدرنژاد همچنین از اولین پرواز زائرین مدینه بعد خبر داد و افزود : اولین پرواز مدینه روز چهارشنبه ساعت هفت و بیست دقیقه توسط شرکت هواپیمایی سعودی به مقصد مشهد مقدس صورت خواهد گرفت .

مدیر عملیات حج افزود : تا کنون 11 نفر از زائرین ایرانی در مکه مکرمه و 2 نفر در مدینه منوره فوت کرده اند که یکی از آنها در بقیع و یک نفر نیز در مکه مکرمه به خاک سپرده شدند

وی در خصوص میزان دستگیری زائرین افزود : در موسم حج امسال تاکنون 15 نفر از زائرین در مدینه و 8 زائر ایرانی در مکه دستگیر شده اند که با پیگیری های ستاد تمامی این عزیزان آزاد شده اند

خدرنژاد همچنین اعلام کرد: از ابتدای عملیات تا کنون در دو آشپزخانه مرکزی وداد و ابوجدائل مکه مکرمه تعداد دو میلیون و ششصد هزار غذا و در دو آشپزخانه مرکزی دخیل و زین مدینه منوره بیش از هفتصد و بیست هزار غذا برای زائرین ایرانی طبخ شده است که به لطف خدا رضایت بالای 90 درصد زائرین را براساس آمار علمی ارزشیابی درپی داشته است.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.