پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضيح يك مقام ايراني درباره ادعاي توزيع قرآن‌هاي تحريفي در مكه

توضيح يك مقام ايراني درباره ادعاي توزيع قرآن‌هاي تحريفي در مكه
سرپرست سركنسولگري كشورمان در جَده در خصوص ادعاي توزيع قرآن‌هاي تحريفي در مكه از سوي زائران ايران توضيحاتي را بيان كرد.
حميدرضا دهقاني، سفير و نماينده دائم ايران نزد سازمان همكاري‌هاي اسلامي و سرپرست سركنسولگري ايران در جده درباره ادعاي برخي سايت‌هاي عربي مبني بر ضبط تعدادي از نسخ خطي كه ادعا مي‌شود از سوي حجاج ايراني به عربستان برده شده، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد آنچه كه مطرح شده ساخته و پرداخته برخي سايت‌هاي دسته سومي است كه هيچ نام و نشاني ندارند و همچنين به نظر مي‌رسد كه اين مساله بيشتر ساخته و پرداخته كساني باشد كه به دنبال تفرقه ميان مسلمانان هستند.

او در توضيح اين مطلب كه بنابر ادعاي اين سايت‌ها اظهاراتي به نقل از صالح الدسيماني، مديركل امور اسلامي و اوقاف مكه در اين خصوص مطرح شده، گفت: اظهاراتي كه به الدسيماني نسبت داده شده مربوط به چند ماه پيش و تقريبا مردادماه گذشته است كه در آن اظهارات، الدسيماني هيچ اسمي از ايران يا كشور ديگري نبرده است.

وي ادامه داد: صرفا برخي از قرآن‌هايي كه در كتاب‌فروشي‌هاي جده توزيع شده بودند، مشكلاتي داشتند كه به دستور مشعل بن عبدالله، امير مكه جمع‌آوري شدند.

دهقاني درباره منشاء انتشار اين گونه اخبار ضد ايراني از سوي برخي سايت‌ها و رسانه‌هاي عربي گفت: به نظر مي‌رسد تحريف و توطئه عليه قرآن در ادامه اقدامات دشمنان در قرآن‌سوزي و اهانت به قرآن باشد و مسلمانان و كشورهاي اسلامي از اين اقدام شرم‌آور بري هستند.

به گزارش ايسنا، به نظر مي‌رسد انتشار اين دست از اخبار در واقع نوعي بي‌احترامي به قرآن كريم و حجاج كشور‌ها از جمله ايران در مبادي وردودي به حج است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.