پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

درخواست برای حضور محدود استقبال کنندگان حجاج در فرودگاه امام(ره)

درخواست برای حضور محدود استقبال کنندگان حجاج در فرودگاه امام(ره)
رئيس سازمان حج و زيارت با توجه به شرايط فرودگاه امام از مستقبلين حجاج خواست كه به شكلي كاملا محدود در اين فرودگاه حاضر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعيد اوحدي با توجه به محدوديت‌هاي موجود در فرودگاه امام نظير پاركينگ و فضاي مربوط به خروجي زائران اين درخواست را مطرح كرد.

فرودگاه امام پايانه ورودي حجاج شش استان كشور به‌شمار مي‌رود و براي اولين‌بار است كه براي جابه‌جايي زائران حرمين‌شريفين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

آقاي اوحدي با تاكيد بر اين‌كه بروز اين مشكل از قبل پيش‌بيني مي‌شد و به‌همين دليل بار‌ها از مستقبلين خواسته بوديم كه به‌طور كاملا محدود در فرودگاه حاضر شوند، يادآور شد: ‌ اين مساله هم مي‌تواند خروج حجاج را با مشكل مواجه كند و هم براي ديگر مسافران فرودگاه امام، دشواري‌هايي را به‌وجود آورد.

تحويل بار در فرودگاه
رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد كه بار حجاج در سالن ويژه فرودگاه امام (ره) تحويل آن‌ها مي‌شود.

وي به برنامه تنظيم‌شده براي تحويل‌بار از طريق پُست اشاره و اضافه كرد: اين نگراني وجود داشت كه مشكلاتي نظير تغيير نشاني به‌وجود آمده باشد و بار زائر به موقع تحويل نشود.

مهندس سعيد اوحدي كه در مسير عزيمت از مدينه به مكه‌مكرمه با خبرنگار ما سخن مي‌گفت، به هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته با شركت فرودگاه‌هاي كشور در زمينه تحويل بار زائران پرداخت و افزود: با اختصاص يك سالن مخصوص در فرودگاه امام، حجاج از آن طريق خارج شده و بار خود را نيز تحويل مي‌گيرند.

حجم بار و تاخير‌ها
مهندس اوحدي با اشاره به اين‌كه ديروز فرودگاه جده، شلوغ‌ترين روز خود را با ۱۲ پرواز پشت سر گذارد، ادامه داد: الحمدالله مشكل خاصي در زمينه تاخير‌ها هم بروز نكرد و تاخيرهاي چند دقيقه‌اي هم ناشي از ترافيك كلي موجود در فرودگاه جده بود.

وي با تاكيد بر اين‌ نكته كه جز برخي كاروان‌هاي دو استان گلستان و خراسان‌جنوبي، مشكل اضافه‌بار به‌وجود نيامده و بار اضافه اين حجاج هم با پروازهاي بعدي به مقصد حمل شده، خاطرنشان كرد: اكثريت حجاج فقط از دو ساك تحويل‌گرفته شده استفاده مي‌كنند و همين‌امر موجب تسهيل در بارگيري پرواز‌ها شده است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.