پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امروز 32 كاروان حجاج به ميهن باز مي گردند

امروز 32 كاروان حجاج به ميهن باز مي گردند

امروز شنبه ۳۲ كاروان زائران ایرانی از سرزمين وحي وارد میهن اسلامی خواهند شد.

 غروب دوشنبه، هيچ حاجي ايران در مكه نيست
آخرين پرواز مدینه قبل حجاج ساعت شش و نيم عصر دوشنبه انجام مي‌شود و اين‌به‌معناي خالي‌شدن مكه‌مكرمه از ايراني‌هاست.

رئيس ستاد مكه‌مكرمه كه در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني حج در تشريح آخرين وضعيت حجاج ايراني مستقر در اين شهر سخن مي‌گفت، اين خبر را اعلام و اضافه كرد: پرواز‌ها با تاخير اندكي از فرودگاه جده خارج مي‌شوند و اميدواريم اين روند تا آخرين روز ادامه يابد.
آقاي مجردي درباره اضافه بار حجاج هم گفت كه جز در برخي كاروان‌ها، اين مساله به‌وجود نيامده و در اين مورد هم، بارهاي اضافه دو روز گذشته با يك پرواز مستقل به ايران ارسال شد.

تخليه ۳۰ هتل
رئيس ستاد مكه با اشاره بدين موضوع كه ۵۰ درصد عوامل ستادي تاكنون از اين شهر خارج شده‌اند، يادآور شد: ‌ از مجموعه ۵۶ هتل در اختيار حجاج ايران نيز ۳۰ هتل تخليه شده است.
آقاي مجردي يادآور شد كه ستاد مکه تا زمان حضور آخرين حاجيان ايراني به كار خود ادامه خواهد داد و هم‌اكنون نيز كليه واحد‌ها مشغول خدمات‌رساني‌اند.
وي ادامه داد: البته به دليل كاهش زائران، نقل از حالت خطي خارج و تعدادي اتوبوس در اختيار مديران مجموعه‌ها قرار گرفته تا از آن‌ها براي تردد به حرم يا زيارت دوره استفاده كنند.

حضور در مدينه
آقاي مجردي درباره احتمال كاهش مدت اقامت زائران در مكه و افزايش اين زمان در مدينه هم اظهارداشت كه در خواست‌هايي در اين‌مورد وجود داشت، اما به دليل وضعيت مدينه‌منوره امسال چنين اتفاقي نيفتاده است.


آمار حجاج ايراني در مكه و مدينه
روز جمعه حدود سه هزار حاجي به مدينه و كمتر از دو هزار نفر نيز به جده رفتند؛ با اين حساب جمعه شب ۲۶ هزار و ۵۰۰ حاجي ايراني در مكه و مدينه به سر بردند كه بيش از ۱۰ هزار و هشتصد زائر ايراني در مكه‌مكرمه و ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مدينه منوره حضور خواهند داشت.

امروز شنبه ۳۲ كاروان حجاج به ميهن باز مي‌گردند

به گزارش خبرنگار ما، امروز شنبه ۲۶ مهرماه ۳۲ كاروان از سرزمين وحي وارد جمهوري اسلامي ايران خواهند شد. از اين تعداد ۱۱ كاروان از استان تهران ۷ كاروان از خراسان رضوي ۶ كاروان از خوزستان ۳ كاروان از آذربايجان شرقي و همچنين از استان‌هاي زنجان و مازندران نيز هر كدام دو كاروان و لرستان و قم نيز هر كدام يك كاروان تشكيل يافته است.

امسال براي نخستين بار ۲۰ هزار و ۵۰۰ حاجي با ۱۴۴ كاروان از طريق فرودگاه امام خميني وارد کشور می شوند. اين حجاج از استان‌هاي تهران، البرز، قم، قزوين، سمنان و لرستان مي‌باشند.

انتقال حجاج ايراني كه از ۱۷ مهرماه آغاز شده است تا ۶ آبان ۹۳ ادامه خواهد داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.