پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام 530زائر کاشانی به حج تمتع درسالجاری

اعزام 530زائر کاشانی به حج تمتع درسالجاری
همایش مسافران قبله با حضور بیش از 530 نفر از زائران حج تمتع در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
رئیس اداره حج و زیارت کاشان پیش از ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: شما زائران خانه خدا سعادت این را داشته‌اید تا از میان هزاران نفر گلچین شده و حال و هوای لبیک و دلدادگی را در این سفر معنوی و فرصت طلایی که به دست آورده‌اید، تجربه کنید.

وحید اسکندری افزود: به عنوان سفیران جمهوری اسلامی و زائران خانه خدا در حالی به بیت‌العتیق مشرف می‌شوید که اهانت به مقدسات اسلام از سوی دشمن اسلام شدت گرفته است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای استفاده از این سفر معنوی توسط حجاج بیت‌الله‌الحرام گفت: کارگزاران سفر حج باید مقدمات لازم را برای استفاده مطلوب حجاج از این فریضه الهی فراهم کنند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان همچنین ارائه خدمات شایسته برای حجاج را نتیجه کار جمعی دانست و تصریح کرد: بیش از 17 ارگان در این زمینه فعالیت دارند تا بهترین شرایط را برای حجاج مهیا سازند.

وی سفر حج را سفری دقیق و سخت خواند و لازمه استفاده مطلوب از این فرصت طلایی که امکان تکرار آن به راحتی امکان‌پذیر نیست را صبر و بردباری ذکر کرد و افزود: لازمه بهره‌برداری از این سفر و محدودیت‌های احتمالی آن ریاضت اختیاری است.

اسکندری با اشاره به لزوم شرکت زائران خانه خدا در کلاس‌های آموزشی در داخل کشور و شهرهای مکه و مدینه تصریح کرد: زائران هیچگاه بر داشته‌ها و معلومات خود در این سفر اکتفا نکرده و با حضور در کلاس‌های آموزشی برای ارتقاع معلوماتشان تلاش کنند.

به گفته وی، سفر حج برای زائران از داخل کشور آغاز می‌شود و دارای مقدماتی است که اگر به آن بی‌توجهی شود به مقصود و هدف منتهی نمی‌شود.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه تعداد زائران حج تمتع امسال این شهرستان را 530 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد زائر با سه کاروان 145 نفره و یک کاروان 95 نفره به خانه خدا مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از این تعداد زن و نیم دیگر مرد هستند، یادآور شد: مدت سفر امسال زائران حج تمتع بین 30 تا 40 روز متغیر است.

اسکندری همچنین با اشاره به کاهش هفت درصدی اعزام زائرین حج تمتع از شهرستان کاشان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 600 زائر حج تمتع از کاشان به خانه خدا مشرف شدند که این تعداد در سال‌جاری به 530 نفر کاهش یافته است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در قم نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم آگاهی زائران نسبت به سفر حج تمتع تأکید کرد: برای چنین سفری که تکرار آن به ندرت اتفاق می‌افتد ابتدا باید بدانیم به کجا می‌رویم و سپس چگونه رفتن و استفاده مطلوب از این فرصت طلایی مطرح است.

حجت‌السلام و‌المسلمین محمد نقدی گفت: حاجی واقعی وقتی به خانه خدا مشرف می‌شود و پا جای پای 900 پیامبر که پیش از او خانه خدا را طواف کرده‌اند، می‌گذارد به مانند نوزادی است که تازه از مادر متولد شده و باید مواظب اعمال و رفتارش باشد.


مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.