پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولويت‌هاي كاري مربوط به حج ۹۴،سريعا پيگيري مي‌شود

اولويت‌هاي كاري مربوط به حج ۹۴،سريعا پيگيري مي‌شود
رئيس مركز پزشكي حج با اشاره به مهمترين نقاط قوت و ضعف عملكرد اين مركز در تمتع ۹۳ گفت: اولويت‌هاي كاري مربوط به رفع مشكلات مشخص شده و پيگيري اين امور، به سرعت در دستور كار قرار خواهد گرفت.

دكتر سيدعلي مرعشي كه شامگاه ديشب مدينه‌منوره را به مقصد تهران ترك كرد، در آخرين گفت‌وگوي خود با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج در اين شهر ادامه داد: برخي جلسات مقدماتي در اين زمينه در مكه‌مكرمه برگزار شده و ان‌شاالله در تهران، اين امور با جديت دنبال خواهد شد.

نقاط قوت

رئيس مركز پزشكي حج مهم‌ترين نقطه قوت خدمات پزشكي در تمتع امسال را حضور پزشكان متخصص زن دانست كه براي اولين‌بار و به‌عنوان اقدامي ابتكاري در مدينه و مكه فعال شدند.
دكتر مرعشي عمل‌كرد بهبود يافته پزشكان مجموعه را از ديگر نقاط مثبت خدمت‌رساني به حجاج اعلام و نيرو‌هاي داوطلب سلامت را نيز يك حركت پوياي ديگر در اين مسير بر شمرد. طرح داوطلبان سلامت هم براي نخستين‌بار در تمتع ۹۳ اجرا شد.
وي طرح تحقيقاتي بررسي وضعيت مقابله با بيماري‌هاي تنفسي موسم حج را نيز از ديگر ابتكارات مهم مركز پزكشي حج و زيارت خواند.

نقطه ضعف‌ها

اما دكتر مرعشي در ادامه اين گفت‌وگو، بحث آن‌لاين‌شدن مراكز پزشكي حج را يكي از نقاط ضعف برشمرد. وي هم‌چنين فرسوده‌بودن ناوگان را مورد توجه قرار داد.
رئيس مركز پزشكي حج همچنين با اشاره به نوپا بودن طرح اعزام متخصصان زن، بازنگري در شاخص‌ها و معيارهاي انتخاب اين گروه را براي ارتقاي سطح كيفي خدمات، خواستار شد.

اولويت‌هاي كاري

دكتر مرعشي در پاسخ به اين سوال كه در بدو ورود به تهران پيگيري كدام امور را در دستور كار قرار خواهد داد، اظهار داشت: نتايج طرح تحقيقاتي را مورد بررسي قرار خواهيم داد تا براساس برنامه‌ درماني سنوات آينده را طراحي كنيم.
رئيس مركز پزشكي حج بهسازي آمبولانس‌ها را يك مساله با اهميت ديگر دانست و افزود: بايد آمبولانس‌هاي جديدي براي مراكز درماني حج خريداري شود كه اين مهم نيز در دستوركار ماست.

بازنگري در تغذيه

دكتر مرعشي در مورد اعمال اصلاحاتي در برنامه غذايي حجاج هم، اين موضوع را امري فرابخشي در مجموعه حج و زيارت معرفي كرد كه عوامل بسياري در روند آن دخالت دارند. وي افزود: ما يك عضو موثر شوراي تغذيه سازمان حج و زيارت هستيم و در اين مورد نياز به هماهنگي واحدهاي ديگر نظير تداركات و آشپزخانه‌هاي مركزي است.
رئيس مركز پزشكي حج با اشاره به اجراي برنامه تنوع غذايي در حج امسال، ابراز اميدواري كرد كه بتوان در آينده روند تغذيه را به سمت تنوع و غناي بيشتر پيش برد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.