پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت:

مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه به کار خود پایان داد/موردی از کرونا در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است

مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه به کار خود پایان داد/موردی از کرونا در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از پایان عملیات مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه با خروج کامل زایران ایرانی از مکه خبر داد.

 دکتر عادل مقصودی نژاد، معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: بعدازظهر روز گذشته تمام زایران ایرانی حاضر در مکه از این شهر خارج شدند و پس از همکاری با ستاد مرکزی مکه عملا پایان عملیات مرکز پزشکی حج هلال در مکه اعلام شد.

وی افزود: زایران تا ششم آبان در مدینه خواهند بود و تا آخرین روز بیمارستان مدینه خدمات سلامت را به زایران ایرانی ارایه خواهد داد.

به گفته وی، از ابتدای آغاز عملیات حج تاکنون 22 هزار خدمت پزشکی شامل ویزیت ، تزریقات، دیالیز و غیره توسط کادر پزشکی به زایران حج تمتع ارایه شده است.

وی با ابراز رضایت از انجام حج امسال با کمترین تلفات و بیماری زایران نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: علیرغم نگرانی از ویروس های ابولا و کرونا با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی کشور میزبان و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی و مرکز پزشکی حج و زیارت، حج امسال با کیفیت مطلوب و کمترین تلفات برگزار شد و خوشبختانه هیچگونه ابتلای به کرونا در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: 45 نفر از زایران برای ادامه درمان به ایران اعزام شدند و تعداد فوتی های امسال زایران خانه خدا نیز 14 نفر بود در حالی که سال گذشته 22 نفر در زمان حج تمتع فوت کرده بودند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.