پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب:

زائران از برنامه های حج امسال رضایت داشتند

زائران از برنامه های حج امسال رضایت داشتند

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: براساس نظر سنجی های انجام شده از حجاج امسال،سطح رضایتمندی زائرین مطلوب گزارش شده که بیانگر تحقق مطلوب برنامه های پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، 'سعید اوحدی' پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین و دست‌اندرکاران حج ابراهیمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در گزارش عملیات حج 93 گفت: بحمدالله در موسم حج سال جاری بر اساس نظرسنجی های بعمل آمده سطح رضایتمندی زائرین عزیز مطلوب گزارش شده که این توفیق بیانگر تحقق خوب برنامه های پیش بینی شده است .

**حاکم شدن فضای صمیمیت و همدلی/ بکارگیری نیروهای ارزشی و مسئولیت پذیر

وی در این باره افزود: بی شک توفیقات بدست آمده در حج امسال ، مرهون حاکم شدن فضای صمیمیت و همدلی ، در سایه هدایتهای دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و استفاده از نیروهای ارزشی و مسئولیت پذیر بعنوان خدام زائرین عزیز بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با بیان اینکه در حج سالجاری 64 هزار ایرانی در قالب 451 کاروان با 186 پرواز عازم سرزمین وحی شدند، اظهار داشت: اگرچه انتقال پروازهای 6 استان به فرودگاه بین المللی حضرت امام(ره) می‌توانست  مشکلاتی را برای عملیات حج ایجاد نماید لکن بواسطة همکاری بسیار خوب شرکت فرودگاه‌های کشور و خطوط هواپیمایی ، این جابجایی به بهترین شکل ممکن انجام گرفت.

اوحدی میانگین تأخیر پروازهای رفت و برگشت حجاج را 16 دقیقه اعلام کرد و گفت: این زمان رکورد قابل قبولی در استاندارهای جهانی بشمار می آید.

**صدور بموقع روادید حجاج ایرانی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صدور روادید زائران ایرانی حج امسال بیان کرد: تغییر رویه صدور ویزا و اعلام دیرهنگام آن از سوی طرف سعودی ، می‌توانست اعزام زائرین عزیز را همچون  بسیاری از کشورها با چالش جدی مواجه نماید اما بحمدالله با همکاری خوب وزارت امور خارجه  و مساعدت قابل تقدیر واحد گذرنامه نیروی انتظامی موفق شدیم از این گلوگاه هم عبور کنیم و ویزای تمامی زائرین ایرانی حج امسال به موقع صادر شود .

 

**نام نویسی زودهنگام زائران کاروان های حج از نقاط قوت حج امسال

رئیس سازمان حج و زیارت شروع زودهنگام ثبت نام زائران در کاروان های حج امسال را از نقاط قوت عملیات حج 93 برشمرد و اعلام کرد: اطلاع رسانی گسترده و آموزش زائرین در طول چهار ماه قبل از تشرف ، موجب شد تا زائرین عزیز بطور کامل از فرآیند عملیات حج و قوانین کشور میزبان مطلع باشند  و همین امر  زمینه مناسبی را برای تقویت اعتماد بین زائرین و مسئولین در جهت اجرای مناسب و روان عملیات حج فراهم کرد.

** تأمین 50 درصد اقلام تدارکاتی حج از ایران / توزیع 5 نوع میوه ایرانی در میان حجاج

وی در ادامه گزارش داد:  با عنایت به توصیه حضرتعالی مبنی بر افزایش تأمین اقلام تدارکاتی از داخل کشور ، با افتخار عرض می کنیم که با تلاش شبانه روزی فرزندانتان ، امسال 50 درصد از کل اقلام تدارکاتی مورد نیاز حج، با ارسال 61 قلم کالا از تولیدات داخلی تأمین شد و امسال برای نخستین بار 5 نوع میوه ایرانی در میان حجاج ایرانی توزیع گردید .

** اجرای طرح انطباق برای رفاه بیشتر زائران زن

مهندس اوحدی در خصوص ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران حج امسال اظهار داشت: با عنایت به اینکه در موسم حج امسال حدود 53 درصد زائرین اعزامی را بانوان تشکیل میدادند، لذا اجرای موفق طرح انطباق خدمات پزشکی و راه اندازی 47 مطب ویژه بانوان با کادر پرستاری و پزشک زن ، تأثیر بسزایی در افزایش سطح رضایتمندی این گروه از زائران عزیز داشت .

** کاهش 35 درصدی مراجعات زائران به مراکز درمانی حج

وی ابراز خرسندی کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته در حوزه خدمات پزشکی به زائران حج، میزان مراجعات زائران به مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ، با 35 درصد  کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

وی همچنین همراهی 60 پزشک زن در کاروانهای وقوف اضطراری را از جمله ویژگیهای بارز حج امسال دانست.

** اجرای طرح امداد با ویلچر برای خدمات دهی به زائران مسن و ناتوان

رئیس سازمان حج و زیارت اجرای طرح امداد با ویلچر برای انتقال زائرین عزیزی که از توانایی جسمی کامل برخوردار نبودند، بسیار  بر جسته و حتی مورد توجه حجاج دیگر کشورها دانست و گفت:  بر اساس این طرح  نیروهای داوطلب با استفاده از 50 دستگاه ویلچر، مسئولیت انتقال زائرین مسن و ناتوان را از آخرین ایستگاه‌های اتوبوس به مسجد الحرام و بالعکس بر عهده داشتند.

** ارتقای کیفی خدمات در ایام تشریق و توزیع غذای گرم میان حجاج در این ایام

مهندس اوحدی انتقال روان و توام با آرامش زائران به عرفات ، تأمین تدارکات مناسب و توزیع غذای گرم در ایام تشریق را از جمله اقدامات مؤثر در تأمین سلامت و آرامش خاطر زائران به منظور بهره مندی بیشتر از فضای معنوی مشاعر و حضور با نشاط در مراسم برائت و دعای عرفه خواند.

** تلاش برای ارتقای خدمات به جانبازان سرافراز در حج

وی در ادامه سخنانش به حضور دو کاروان از جانبازان سرافراز دفاع مقدس اشاره کرد و بیان کرد:  حضور نماینده محترم ولی فقیه و جانشین بزرگوار ایشان و دیگر مسئولین اجرایی و فرهنگی حج در میان زائران جانباز و دیدار با این عزیزان در طول ایام تشریق و حتی شرکت در برنامه های ورزش صبحگاهی آنان، موجب شور و نشاط بسیار خوبی شد.

رئیس سازمان حج به تلاش برای رفع مشکلات زائران جانباز در حج اشاره کرد و گفت: بکارگیری چادرهای مخصوص برای زائران جانباز در عرفات و فراهم نمودن امکانات اقامتی و حمل و نقل مناسب ، قطره ای کوچک در مقابل دریایی از ارزشهای وجودی این عزیزان بشمار می رود.

** تقدیر از تلاش های کلیه دستگاه های همکار

وی در پایان از تلاش های خالصانه کلیه همکاران و دستگاه های کشور در برگزاری شایسته سفر معنوی حج صمیمانه تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر و توصیه های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توفیق بیشتری در ارائه خدمات مناسب و درخور  شأن حجاج و زائران جمهوری اسلامی نصیب خادمین ضیوف الرحمان گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ابتدای سخنانش در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه سفرهای عتبات گفت: طی یکسال گذشته اقدامات خوبی در حوزه عتبات و برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) صورت گرفته که امیدواریم در فرصتهای بعدی بتوانیم گزارشی از این اقدامات خدمت حضرتعالی تقدیم نماییم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.