پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مذاکره با کاردار سفارت عراق در تهران پیرامون ساماندهی و صدور ویزای زائران اربعین

مذاکره با کاردار سفارت عراق در تهران پیرامون ساماندهی و صدور ویزای زائران اربعین

معاون سازمان حج و زیارت پیش از ظهر امروز با کاردار عراق در جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) و بهبود روند صدور ویزای زائران این ایام گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ‘ناصر خدرنژاد’ در دیدار با کاردار سفارت عراق در ایران که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل سازمان حج و زیارت صورت گرفت، گفت: پس از ایام اربعین سال گذشته که ساماندهی زائران برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی(ع) به صورت جدی در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفت، ستادی تحت عنوان «ستاد دائمی اربعین» با حضور ارگان های همکار در سازمان حج و زیارت برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص ساماندهی امر اعزام زائران به عتبات در مناسبت ها بویژه اربعین تشکیل شد.

وی در این باره افزود: «ستاد دائمی اربعین» در طول این مدت جلسات متعددی تشکیل داده که بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده در جلسات این ستاد، بمنظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرزها، ساماندهی زائران اربعین امسال به جای مرزها در شهرها و استان‌های محل اقامت زائران صورت خواهد گرفت.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در اینخصوص ادامه داد: بر اساس برنامه ای که داریم زائران ایام اربعین بر اساس برنامه زمان بندی در مرزها حضور خواهند یافت و بر اساس نرم افزاری که طراحی شده متقاضیان اعزام به عتبات در ایام اربعین در زمانی که به آنها اعلام خواهد شد به مرزهای کشور عزیمت خواهند کرد و بدین طریق از ازدحام در مرزها که مشکلاتی را برای ما و خود زائران در پی خواهد داشت، جلوگیری بعمل خواهد آمد.

مهندس خدرنژاد در دیدار با کاردار عراق در ایران افزایش همکاری کنسولگری های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز را خواستار شد و پیشنهاد داد: بمنظور پاسخگویی بهتر به متقاضیان اعزام به اربعین، صدور ویزای گروهی به متقاضیان در کنسولگری های عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما خواهان آن هستیم که تعداد زائرانی که به عتبات اعزام می شوند به دو و سه میلیون نفر در سال افزایش یابد و امیدواریم با بهبود همکاری ها بویژه در روند صدور ویزا به این مهم دست یابیم.

لغو صدور ویزای انفرادی در مرزها در ایام اربعین حسینی(ع) از دیگر درخواست های سازمان حج و زیارت در این دیدار بود.

خانم انتصار کاردار سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: من معتقدم تمام کنسولگری های ما در ایران از همکاری با شما ابراز خرسندی می کنند. سازمان شما سازمان محترم و معتبری است و با مدیریت ممتازی که در سازمان حج و زیارت وجود دارد، در بغداد از شما تعریف و تمجید می کنند و ما از همکاری با سازمان حج و زیارت خوشحالیم.

کاردار سفارت عراق در ایران در خصوص صدور ویزاهای تقلبی عراق اظهار داشت: ما تلاش می کنیم افرادی که در این خصوص اقدام می کنند شناسایی کنیم و از شما درخواست داریم که با هماهنگی با دستگاه های ذیربط در کشورتان ما را در این زمینه یاری کنید و امیدواریم با این افراد برخورد و موارد لازم برای جلوگیری از سوء استفاده این افراد از مردم ، در رسانه ها اعلام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورتی که روادید بین دو کشور لغو گردد، در آینده بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

آقای سیف کنسول دوم عراق در ایران که در این دیدار حضور داشت، از نظم در فعالیت های سازمان حج و زیارت تقدیر کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه در موسم حج تمتع امسال در سرزمین وحی حضور داشتم، حسن مدیریت و ساماندهی مطلوب را در فعالیت های سازمان حج و زیارت در حج بخوبی مشاهده کردم.

شایان ذکر است این مراسم با حضور مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت، معاون بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و برخی از مسئولین شرکت شمسا برگزار گردید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.