پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد :

حضور 18هزارزائرایرانی در عتبات در روز عاشورای حسینی(ع)

حضور 18هزارزائرایرانی در عتبات در روز عاشورای حسینی(ع)
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امروز و همزمان با روز عاشورای حسینی 18 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی حضور دارند، گفت: این آمار تنها زائرانی هستند که از طریق سازمان حج و زیارت به کربلای معلی مشرف شده اند. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930813000068#sthash.3vKthH2V.dpuf
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امروز و همزمان با روز عاشورای حسینی 18 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی حضور دارند، گفت: این آمار تنها زائرانی هستند که از طریق سازمان حج و زیارت به کربلای معلی مشرف شده اند.

'محسن نظافتی' در گفت و گو با فارس گفت: امروز و همزمان با عاشورای حسینی 18 هزار زائر ایرانی در کربلای معلی حضور دارند که این آمار تنها زائرانی هستند که تحت پوشش سازمان حج و زیارت اعزام شده اند و با احتساب زائرانی که خارج از پوشش سازمان حج به عراق سفر کرده اند شاید نزدیک به 23 هزار نفر زائر ایرانی هم اکنون در عراق حضور داشته باشند.

مدیرکل عتبات عالبیات سازمان حج و زیارت افزود: خوشبختانه مشکلی در روند اعزام‌ها و برای زائران ایجاد نشده است و هم اکنون مرزها خلوت شده است.

وی ادامه داد: علی رغم تأکیداتی که انجام شده بود برای اینکه زائران در این ایام بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند تعدادی از هموطنانمان به مرزها مراجعه کرده بودند که توسط فرمانداری، استانداری و شورای ساماندهی اجازه عبور از مرزها و ورود به کشور عراق به آنها داده نشد و به شهرهای خود باز گردانده شدند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از هم اکنون مقدمات ساماندهی زائران برای ایام اربعین حسینی آغاز شده است و به زودی ثبت نام‌ها اغاز می‌شود تا زائرانی که می‌خواهند در اربعین حسینی به صورت انفرادی به کربلای معلی سفر کنند با مراجعه به کارگزاری‌های سازمان حج و زیارت در استان‌ها ویزای خود را دریافت کنند و از خدمات رایگانی مانند بیمه و هلال احمر استفاده کنند.

نظافتی افزود: ما تلاش داریم تا ویزای زائران انفرادی اربعین حسینی را نیز از کنسولگری‌های اهواز، کرمانشاه و مشهد بگیریم تا زائران برای اعزام در مرزها تجمع نکنند و شاهد مشکلاتی که سال گذشته برای زائران ایجاد شده بود نباشیم.

نظافتی در خصوص نامه وزارت کشور عراق در خصوص ایام اربعین نیز خاطرنشان کرد: در این نامه ذکر شده است که زائران تا ایام اربعین می‌توانند با گرفتن ویزای اضطراری به عراق سفر کنند در صورتیکه اخذ ویزای اضطراری در مرزها نیز شرایط خاص خود را دارد و علاوه بر این هزینه‌ای که زائران برای دریافت ویزای اضطراری باید پرداخت کنند 81 دلار است درصورتیکه می‌توانند در داخل کشور ویزا را با قیمت 40 دلار دریافت کنند بنابراین منظور از این نامه این نبوده است که زائران بدون ویزا یا بدون پرداخت هزینه می‌توانند از مرز خارج شوند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.